رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ مهر ۱۳۹۲

ورود ۵۰ نفر از تورگردانان وفعالان گردشگری روسیه به ایران

لینک این مطلب کپی شد!

معاون گردشگری کشور از ورود ۵۰ نفر از تورگردانان و فعالان حوزه گردشگری از کشور روسیه به ایران در عصر شنبه خبر داد و گفت: این ۵۰ نفر با هدف افزایش تعاملات در حوزه گردشگری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه با یک پرواز مستقیم از مسکو وارد تهران شدند.

-گردشگری ورود 50 نفر از تورگردانان وفعالان گردشگری روسیه به ایران

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور منوچهر جهانیان با اعلام این خبر در آیین افتتاحیه نمایشگاه و جشنواره گردشگری در برج میلاد افزود: این ۵۰ نفر به مدت یک هفته مهمان جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و یزد بازدید خواهند کرد.

معاون گردشگری کشور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره گردشگری گفت: این نمایشگاه با حضور شرکتهای مختلف در ۱۱۰ غرفه برگزار شده که علاوه بر شرکت‌های خدمات گردشگری، ناشرین، مراکز اقامتی، تشکل‌ها و موسسات طبیعت‌گردی نیز در این نمایشگاه به معرفی خدمات گردشگری و مسیرهای جدید گردشگری می‌پردازند.

وی افزود: در این نمایشگاه هم چنین اقوام و عشایر مختلف در ۱۴ سیاه چادر به معرفی فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور می‌پردازند.

جهانیان با اشاره به این که خوشبختانه حجم سفرها در کشور رو به افزایش است گفت: در تابستان امسال حجم مسافرت‌ها نسبت به تابستان سال قبل ۶/۱۴ درصد رشد داشته که خراسان رضوی، مازندران، قم، فارس و ایلام بیشترین مقاصد سفر بوده‌اند.

وی در عین خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم تاکیدات بسیار زیاد در خصوص مسافرت با تور و از طریق دفاتر خدمات گردشگری مجاز تنها ۱۷ درصد از هموطنان در تابستان امسال از طریق تور سفر کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده این است که سفر با تور مورد توجه بسیاری از هموطنان قرار ندارد.

وی افزود: این در حالی است که سفر با تور دارای مزیت‌هایی مانند ایمنی، آرامش، برنامه ریزی و کاهش هزینه‌ها است بنابراین باید در خصوص مسافرت هموطنان با تور بیش از پیش برنامه‌ریزی شود چرا که در کشورهای مختلف دنیا ۷۰ درصد مسافرت‌ها از طریق تور انجام می‌شود.

معاون گردشگری کشور در ادامه با ارائه آمارهای مختلف در خصوص اقامت هموطنان در استان‌های گوناگون در تابستان امسال گفت: در مسافرتهای انجام شده در تابستان امسال استان‌های مازندران، خراسان، قم، اصفهان و فارس بیشترین اقامت را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: امیدوارم با حضور دکتر نجفی در این سازمان شاهد افزایش همکاری‌ها و تقویت تعاملات با کشورهای هدف در حوزه گردشگری خارجی باشیم.

معاون گردشگری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را به کشور جذب کنیم که امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم تا قبل از ۱۴۰۴ به این مهم دست پیدا کنیم.

جهانیان خاطرنشان کرد: ورود ۲۰ میلیون گردشگر خارجی به کشور علاوه بر این که می‌تواند ۱۰ میلیون شغل مستقیم ایجاد کند ۵۰ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی دارد.

معاون گردشگری کشور در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره و نمایشگاه گردشگری که در برج میلاد برگزار شده است یک فرصت مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری نقاط مختلف کشور است بنابراین از تمامی افراد برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *