رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ تیر ۱۳۹۵

وجود تفریحات حلال مانع مهاجرت توریسم به خارج از کشور است

اشتراک گذاری

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تفریحات حلال باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی سیستان و بلوچستان قرار گیرد تا جلوی مهاجرت توریسم به خارج از کشور گرفته شود.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی توسعه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه باید طرح های پیشنهادی خود را به شورای توسعه استان ارائه کند.
وی خاطر نشان کرد: برای جذب گردشگر به استان باید دهکده تفریحات حلال راه اندازی شود.
وی ادامه داد: بازار گردشگری هنوز در سیستان و بلوچستان به خوبی رواج پیدا نکرده که این موضوع باید در دستور کار میراث فرهنگی و سایر نهادهای فرهنگی استان قرار بگیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پلاژ خانوادگی یکی از نیازهای اساسی سواحل استان است که باید به این سمت حرکت کنیم.
هاشمی خاطر نشان کرد: هزینه نگهداری مهمانسراهای دولتی بیشتر از خدمات رسانی آنان به کارمندان است که باید این مکانها فروخته شود و در کنار آن هتل ایجاد شود.
وی اظهار داشت: سال آینده سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری کشور مشخص شده که باید از تمام ظرفیت های موجود در این زمینه در استان استفاده کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چند طرح گردشگری مهم در استان را برجسته سازی کنیم تا مردم در این مکان ها بتوانند به سرگرمی و تفریح بپردازند.
هاشمی ادامه داد: حتی حداقل ها در سواحل و مکان های تفریحی سیستان و بلوچستان ایجاد نشده که باید ظرفیت های مناسب را در این بخش ایجاد کنیم.
وی افزود: جنبه های فرهنگی در موضوع گردشگری باید مورد توجه مسئولان دست اندکار باشد تا بتوانیم به نقطه ی ایده آل در این مورد برسیم.
وی تاکید کرد: جریان سازی در بخش گردشگری باید اتفاق بیفتد تا بتوانیم در این بخش به موفقیت های چشمگیری برسیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه ویژه ای باید به کارآفرینان داشته باشیم تا زمینه های پیشرفت و توسعه استان فراهم شود.
هاشمی تصریح کرد: هر مدیری که در مسیر حرکت کارآفرینان مانع ایجاد کند در واقع مسئول آسیب های اجتماعی است و باید پاسخگو باشد.
وی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان صاحبان سرمایه را به این استان دعوت و ظرفیت ها و توانمندی های سرمایه گذاری را به این افراد معرفی کنند.
کامبیز مشتاق گوهری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به برنامه های پیش رو در زمینه توسعه و گسترش مکان های تفریحی و فرهنگی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با اتمام این طرح ها زمینه پذیرش بیشتر گردشگر به سیستان و بلوچستان فراهم می شود.
82127126-70823240 وجود تفریحات حلال مانع مهاجرت توریسم به خارج از کشور است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *