جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

واگذاری مرمت عمارت تاریخی نجفی بوشهر به بخش خصوصی

تاریخ بروزرسانی :
۶ مهر ۱۳۹۶

به گزارش ایرنا، مهدی بسارده چهارشنبه شب در آیین واگذاری مرمت این بنا به بخش خصوصی افزود: عمارت تاریخی نجفی ۶۹۰ متر مربع مساحت دارد و با توجه به موقعیت قرار گیری کاربری خدماتی پذیرایی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: این عمارت به عنوان نخستین بنای تاریخی استان بوشهر که پس از طی پروسه ای طولانی مدت، برای احیا و مرمت به بخش خصوصی واگذار می شود.
نماینده صندوق احیا و بهره برداری اماکن فرهنگی تاریخی کشور در استان بوشهر ادامه داد: هزینه ای که سرمایه گذار بخش خصوصی برای مرمت این بنا پیش بینی کرده ۱۰ میلیارد ریال است.
بسارده گفت: با توجه به شمار بالای بناهای تاریخی موجود در کشور برای ساماندهی مطلوب و جذب هزینه نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط پس از طی تشریفات قانونی، گرفتن مجوزهای لازم از هیات دولت و کمیته نفایس ملی سازمان میراث فرهنگی نسبت به واگذاری مرمت و بهره برداری برخی از بناهای تاریخی استان بوشهر که در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند، اقدام می کنیم.
نماینده صندوق احیا و بهره برداری اماکن فرهنگی تاریخی کشور در استان بوشهر یادآورشد: در گذشته برخی بناهای بافت تاریخی شهر بوشهر در اختیار تعدادی از دستگاه های اجرایی قرار گرفت که جز یک یا ۲ مورد مابقی نتیجه مطلوب در پی نداشت.
بسارده ادامه داد: کارشناسان و ناظران ستادی و استانی سازمان بر نحوه اصولی و حفظ اصالت بنا نظارت دقیق دارند.
وی در باره سایر بناهای در نوبت واگذاری به بخش خصوصی گفت: مجوزهای لازم برای واگذاری سایر اماکن و بناهای تاریخی استان از هیات دولت گرفته شده وبزودی دیگر بناها به مزایده گذاشته می شود.
بسارده، از جمله این بناها را عمارت ملک، قلعه نصوری، قلعه زائرخضرخان، کاروانسرای مشیر برازجان، عمارت رشیدی، عمارت رفیعی بر شمرد که در نوبت واگذاری هستند.
بسارده یادآور شد: هم اکنون بیش از ۲۷۰ بنای تاریخی ثبت ملی شده در استان بوشهر وجود دارد که بخشی از آنها برای بازسازی به بخش خصوصی واگذار می شود.

بوشهر واگذاری مرمت عمارت تاریخی نجفی بوشهر به بخش خصوصی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *