رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۴

هیچ هنری به اندازه صنایع دستی اشتغالزا نیست

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۱۱-به گزارش ایرنا، نامور مطلق سه شنبه شب در افتتاح پنجمین نمایشگاه صنایع دستی در استان خراسان شمالی به موضوع بیکاری در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: هنر صنایع دستی هنری است که با کمترین هزینه اشتغال ایجاد می کند.
وی افزود: هنر صنایع دستی زمانی در کشورمان ارز آور بود و علاوه بر این سود اقتصادی؛ زیبایی آفرین و نشاط آور نیز بود.
به گفته وی، آن زمان که صنایع دستی در کشور رونق داشت دوره ای بود که صنایع دستی توسط مردم تهیه و در خانه ها بکار گرفته می شد.
نامور مطلق، بر کاربردی کردن صنایع دستی تاکید و تصریح کرد: باید این هنر در خانه ها دیده شود.
وی به شرایط پساتحریم نیز اشاره و خاطر نشان کرد: باید آماده باشیم و اگر آمادگی نباشد دوباره به زمین خواهیم خورد.
وی اظهار کرد: در مرحله اول باید بازارهای داخلی را بتوانیم ایجاد کنیم بعد بازار های خارجی را نیز خواهیم گرفت.
معاون توسعه و مدیرت منابع استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه بر کاربردی کردن صنایع تاکید کرد و گفت: اگر این هنر را با نیازهای فعلی جامعه بهسازی کنیم رونق خواهد گرفت.
محمود دلپسند افزود: هنر صنایع دستی باید برای جامعه کنونی قابل پسند باشد و هنرمندان باید هنرمندانه با ایده جدید و خلاقانه مدل های جدید را طراحی کنند که بازار داشته باشد و جای خود را در زندگی مدرن پیدا کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز گفت: ۳۰ نوع از ۵۰ نوع تولید صنایع دستی فعل کشور در استان خراسان شمالی وجود دارد.
آدینه محمد سویدانلویی افزود: هفت رشته از صنایع دستی که در این استان در حال منسوخ شدن بود با آموزش دادن به علاقه مندان و هنرمندان احیا شد.
وی افزود: خراسان شمالی به دلیل قومیت های مختلف از نظر صنایع دستی نیز متنوع است که این امر موجب توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی متنوع در این استان شده که قابلیت و استعداد خوبی است.
در این آیین نمایشگاه صنایع دستی استان با حضور مسوولان کشوری ، استانی و هنرمندان در بوستان تفریحی بش قارداش شهرستان بجنورد افتتاح شد.

876 هیچ هنری به اندازه صنایع دستی اشتغالزا نیست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *