رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ بهمن ۱۳۹۳

همراهی سازمان میراث و استانداری برای توسعه گردشگری آبی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۰۵-رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استاندار خوزستان طرح‌های گردشگری آبی خوبی در حاشیه کارون در دست اجرا دارد و ما در حد توان از محل منابع برای توسعه آن کمک می‌کنیم.
به گزارش «ایسنا» مسعود سطانی‌فر، در حاشیه آیین ثبت ملی نرگس‌زارهای بهبهان از تلاش‌های استاندار خوزستان در رابطه با اجرای طرح‌های متعدد گردشگری قدردانی کرد و گفت: نگاه ما به خوزستان با توجه به ظرفیت‌های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی که دارد و نیز به لحاظ عقب‌ماندگی‌های ناشی از جنگ، ویژه است.
معاون رئیس‌جمهور افزود: اولین استانی که قرار گذاشتیم با هم تفاهم‌نامه‌ای داشته باشیم خوزستان است. در این تفاهم‌نامه بنا است طرح‌های گردشگری خوزستان را طی سه سال آینده یعنی از ۹۴ تا ۹۶ تعریف و مشخص کنیم.
سلطانی‌فر بیان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که به عمل آورده‌ایم، اراده ما براین است که کار ویژه‌ای در خوزستان تشکیل دهیم تا این شهر به نحو احسن مورد استفاده گردشگران زیادی که در دو فصل پاییز و زمستان و ایام نوروز به خوزستان می‌آیند، قرار گیرد. معاون رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که بتوانیم خوزستان را به مقصد مهم گردشگران خارجی نیز تبدیل کنیم. او در ادامه ثبت ملی نرگس‌زارهای بهبهان را به مردم این شهرستان تبریک گفت و افزود: امسال دو اثر ملی در بهبهان ثبت شد که یکی سبزه‌زارهای گل نرگس به‌عنوان میراث طبیعی و دیگری ثبت آیین معنوی سینه‌زنی سه سنگ است. وی افزود: در خوزستان دو اثر تاریخی چغازنبیل و سازه‌های آبی تاریخی شوشتر را به عنوان دو اثر ثبت یونسکو داریم و امسال هم محوطه تاریخی شوش به‌عنوان نامزد ثبت یونسکو است که امید می‌رود به ثبت برسد.
نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان هم در این آیین، خواستار آغاز کاوشگری شهر تاریخی ارجان، ایجاد بازارچه صنایع دستی اعم از عبابافی، نمدبافی، گلیم‌بافی، مرمت و نگهداری راسته بازار بهبهان (با قدمت ۸۰۰ساله) و بافت قدیمی بهبهان به عنوان پایگاه گردشگری کشور شد.

440 همراهی سازمان میراث و استانداری برای توسعه گردشگری آبی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *