رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ بهمن ۱۳۹۳

همایش ملی مردم شناسی مرگ و زندگی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۱-به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا، این همایش در روزهای ۱۷و ۱۸اسفند ماه سال ۹۴ برگزار می شود.

بر همین اساس، برگزاری این همایش با توجه به اهمیت مفهوم مرگ و زندگی در میراث تمدنی و فرهنگی اسلامی و ایرانی ، شناخت ابعاد و زوایای گوناگون مرتبط با مفاهیم مرگ و زندگی چون آیین ها ، ادبیات ، اساطیر ، نظام های فکری و فلسفی ، معماری، غذا، حماسه ، و… به شناخت زوایای پنهان از فرهنگ مردم ایران کمک می کند.

مفهوم مرگ و زندگی در نظام های فکری و فلسفی اسلامی و ایرانی، آیین های مرگ و زندگی در فرهنگ مردم ایران، فرهنگ عمومی و مفهوم مرگ و زندگی در ایران ، اسطوره های ایرانی مرگ و زندگی ، مرگ و زندگی در ادبیات فارسی، مفهوم مرگ و زندگی در دین مقدس اسلام ، فضا ، معماری اسلامی ایرانی و مفهوم زندگی و مرگ ، غذاهای ایرانی و سنت های مرگ و زندگی از محورهای موضوعی این همایش هستند .

این پژوهشگاه در ادامه می افزاید: حماسه های ایرانی مرگ و زندگی ، قهرمانان ایرانی و روایت های مرگ و زندگی ، عرفان اسلامی و مفهوم مرگ و زندگی ، باستان شناسی و قوم باستانی مرگ و زندگی در تمدن های پیش از اسلام در ایران ، نماد شناسی مرگ و زندگی ، هنرهای مرگ و زندگی ، زبان شناسی مفهوم مرگ و زندگی ، پزشکی و روانشناسی قومی و مفهوم مرگ و زندگی ، رویا و مفهوم مرگ و زندگی نیز از سرفصل های این همایش است.

علاقمندان می توانند مقالات خود را به آدرس mardomshenasimarg@gmail.com ارسال کنند .

زمان نهایی برای دریافت خلاصه مقالات تا تاریخ ۱۵خرداد و آخرین مهلت برای دریافت صورت کامل مقالات تا تاریخ ۵شهریورماه سال ۱۳۹۴ است.

همزمان با برگزاری همایش یاد شده صورت کامل مجموعه مقالات همایش منتشر شده و از آن با حضور نویسندگان رونمایی خواهد شد.

524 همایش ملی مردم شناسی مرگ و زندگی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *