رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

نگاه دولت به تخت جمشید و پاسارگاد مثبت است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه مجلس: نماینده مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی می گوید نگاه دولت به میراث فرهنگی حوزه انتخابیه اش از جمله پاسارگاد و تخت جمشید «ویژه و مثبت» است.

محمد مهدی برومندی، نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN با اشاره به حضور آثار ثبت جهانی شده در شهرستان های حوزه انتخابیه اش، می گوید که این شهرستان ها سالانه پذیرای حدود دو میلیون گردشگر از کل کشور هستند.

او با اشاره به جلسه مشترکی که با حضور استاندار فارس و مدیرکل میراث فرهنگی استان داشته است، اشاره می کند و می گوید: جلسه ای درباره وضعیت تخت جمشید داشتیم و بازدید هایی را انجام دادیم. با توجه به نقاظ ضعفی که از نحوه پذیرایی از مهمان های نوروزی در سال های گذشته شاهد بودیم، مطالبی را در این جلسه مطرح کردیم. مقرر شده است که سازمان میراث فرهنگی استان فارس با همکاری دستگاه های دیگر همچون فرمانداری شهرستان های میزبان تمهیدات لازم را برای حضور هموطنانمان در آثار جهانی بیاندیشد. بر همین اساس پیش بینی من این است که وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

او در ادامه به برخی ضعف ها در زیرساخت ها اشاره می کند و توضیح می دهد: ما نیازمند ایجاد زیر ساخت های لازم در تخت جمشید هستیم و این زمان بر هست. در این باره جلساتی با آقای رئیس جمهور و مسئولان میراث فرهنگی کشور جلساتی داشتیم. دو هفته پیش آقا حسینی مکارم معاون پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی به اتفاق من و مدیرکل استان بازدیدی از تخت جمشید داشتیم. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم زیرساخت های لازم را در تخت جمشید و در پاسارگاد فراهم کنیم.

نماینده پاسارگاد در ادامه به برنامه ریزی ها برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی اشاره می کند و می گوید: برای ارائه خدمات بهتر دستگاه های مربوطه باید برنامه ریزی کنند. همچنین به زیرساخت هایی در تخت جمشید نیاز است که باید فراهم شود.

او نگاه دولت یازدهم به بهبود وضعیت تخحت جمشید و پاسارگاد را «ویژه و مثبت» ارزیابی می کند و می گوید: نگاه دولت یازدهم به این موضوع ویژه و مثبت است. ما بسیار امیدوار هستیم که اتفاق های خوبی در استان خواهد افتاد. استاندار فارس، دولت و سازمان میراث فرهنگی همیشه در جلسات تاکید دارند که ما باید وضعیت زیرساخت های تخت جمشید و پاسارگاد را تغییر و ارتقا دهیم. ما هم پیگر این موضوع هستیم و منتظر عملی شدن نقطه نظرات دوستان در این باره هستیم. موضوعاتی که اگر عملی شود، هم در حفظ و نگه داری آثار و هم در ارائه خدمات به گردشگران خارجی موثر خواهد بود.

??? ????? نگاه دولت به تخت جمشید و پاسارگاد مثبت است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *