رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نگاهی بر جاذبه های کیش، تهران و مازندران

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

ایران کشوری با جاذبه های گردشگری فراوان است. ظرفیت گردشگری در ایران بسیار زیاد است ولی در مقایسه با کشورهایی همچون ترکیه، دبی، گرجستان، ارمنستان و سایر کشور های همسایه ایران که جاذبه های گردشگری و طبیعی آنها بسیار کمتر است، سالانه گردشگران کمتری را جذب می کند. گردشگری و صنعت توریسم یکی از بهترین و پردرآمدزا ترین صنعت ها برای بهبود اقتصاد یک کشور است. کشوری همچون ترکیه که منابع نفتی و معدنی در آن جود ندارد بیشتر درآمد خود را از گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند تامین می کند.

با این وجود وقتی می بینیم که کشور ایران رتبه ۱۰ جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه ۵ جاذبه های طبیعی در دنیا را دارد ولی سهم این کشور از ۸۵۴ میلیون سفری که سالانه در جهان انجام می شود فقط ۵۰ هزار نفر است، به این فکر می کنیم که شاید نبود زیرساخت اقتصادی و هتل های بیشتر و البته برخی از دلایل عقایدی و مذهبی باعث شده است تا گردشگران خارجی کشور ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب نکنند.

ایران، کشوری با شهرهای متعدد است که هر کدام از این شهر های جاذبه های بسیار دیدنی فراوانی دارند. در این مقاله ما جاذبه های گردشگری ایران را به جاذبه های استان های تهران، مازندران و جزیره کیش دسته بندی می کنیم.

 

جاذبه های دیدنی کیش

کیش،جزیره ای با جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد. این جزیره در جنوب ایران و در دریای خلیج فارس قرار گرفته است. کیش جزیره در حال پیشرفت است و این جزیره زیبا از نظر تفریحات و امکانات و هتل ها با کشورهای حاشیه خلیج فارس رقابت می کند.

از جاذبه ها و جاهای دیدنی کیش می توان به شهر حریره کیش، شهر زیرزمینی کاریز، پارک شهر، ساحل مرجان، اسکله تفریحی کیش، آب انبار کیش، دلفیناریوم، پارک آبی کیش و کشتی یونانی کیش که به عبارتی این کشتی نماد جزیره کیش است اشاره کرد. درمورد جزیره کیش سایت آسان گردی جاذبه های کیش را دسته بندی کرده استت و شما می توانید جاذبه ها و جاهای دیدنی کیش را در این سایت مشاهده کنید. در مورد تفریحاتی که شامل تفریحات آبی و تفریحات دیگر کیش می شود می توان بهه غواصی، فلای بورد، جایروکوپتر، شتر سواری، اسب سواری و دوچرخه سواری اشاره کرد. شما می توانید تمامی تفریحات کیش را در صفحه تفریحات کیش مشاهده کنید.

 نگاهی بر جاذبه های کیش، تهران و مازندران

 

جاذبه های تهران

شهر تهران، پایتخت ایران است. این شهر از حدود ۳۰۰ سال پیش به عنوان پایتخت ایران شناخته می شود و به همین علت شهر تهران دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیار زیاد است. البته طی سال های گذشته جاذبه های گردشگری فراوانی در تهران ایجاد شده است که از میان آنها می توان به پل طبیعت تهران، پارک چیتگر تهران اشاره کرد. البته پارک های شهر، لاله، جمشیدیه، باغ مستوفی و… از پارک های جاذبه های تهران هستند.

 نگاهی بر جاذبه های کیش، تهران و مازندران

 

جاذبه های گردشگری استان مازندران

استان شمال کشور ایران بخش زیادی از جاذبه های طبیعی کشور ایران را شامل می شود. این استان علاوه بر دریای کاسپین(خزر) و جنگل های انبوه دارای دریاچه های بسیار زیبا همچون دریاچه شورمست، دریاچه الندان، دریاچه چورت و… می باشد. جاذبه ها و جاهای دیدنی مازندران را شما می توانید در صفحه جاذبه های مازندران سایت آسان گردی مشاهده کنید.

 نگاهی بر جاذبه های کیش، تهران و مازندران

            Share
Telegram Instagram WhatsApp Email
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *