رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ مرداد ۱۳۹۴

نظام و دولت مصمم به توسعه کردستان هستند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۰۴-به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در نشست سرمایه گذاران کردستانی مقیم خارج از کشور با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در کشور افزود: نگاه دولت در تدوین این برنامه توجه جدی به جبران عقب ماندگی استان های کمتر توسعه یافته از طریق اختصاص اعتبارات توازن منطقه ای است.

وی ظرفیت های کردستان در بخش آب، خاک، کشاورزی، معدن، مرز و گردشگری را بالا دانست و وجود منابع انسانی توانمند را به این مجموعه اضافه کرد و گفت: همواره این سوال پیش می آید که کردستان با این همه ظرفیت چرا توسعه نیافته است؟.

وی دولت، مردم و سرمایه گذاران بومی را در توسعه استان کردستان تاثیرگذار دانست و گفت: هر سه بخش باید دست به دست هم بدهند و زمینه توسعه استان را فراهم نمایند.

استاندار کردستان دغدغه اصلی خود را توسعه استان دانست و تاکید کرد بدون توسعه خواسته های دیگر عملی نمی شود.

استاندار کردستان گفت: نگاه امروز نظام و دولت توسعه متوازن کشور است و مجموعه مدیریتی استان نیز در راستای توسعه و براساس برنامه عمل می کند.

وی حل مشکلات کردستان را در گرو توسعه استان دانست و گفت: غیر از توسعه راه دیگری برای برون رفت از مشکلات استان وجود ندارد.

وی زمان را مهمترین سرمایه برای توسعه کشور دانست و گفت: باید قدر موقعیت ها و فرصت های به وجود آمده را بدانیم و برای رسیدن به توسعه از تمام ظرفیت ها باید استفاده کرد.

استاندار کردستان به سرمایه گذاران اطمینان داد دولت همه امکانات و ظرفیت های استان را برای سرمایه گذاری در اختیار آنان قرار می دهد.

زاهدی با بیان اینکه بروکراسی امکان رقابت تجاری را از ما گرفته است، گفت: بروکراسی مانع فعالیت های رقابتی کشورمان با سایر کشورها شده است.

او همچنین خواستار تفوض اختیارات بیشتر به استان ها شد و افزود: در کشور ما بروکراسی جدی است و استان ها قدرت تصمیم گیری برای مسایل ریز را هم ندارند و این مساله مانع از توسعه شده است.

وی به اقدامات دولت در زمینه رفع مشکلات مردم کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری در جمعیت ۱۵ تا ۲۹ سال استان از ۲۹.۱ درصد به ۲۷.۱ درصد کاهش یافته است.

به گفته او همچنین سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان کردستان از ۱۵.۹ درصد به ۱۹.۳ درصد افزایش یافته و از سهم بخش خدمات کاسته شده است.

3020 نظام و دولت مصمم به توسعه کردستان هستند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *