جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نباید گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف کرد

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از همشهری آنلاین، سخنان مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و زمزمه‌های ماه‌های گذشته مبنی بر لغو تورهای ورودی، به‌دلیل تکمیل بودن ظرفیت هتل‌ها و حتی اعلام رزرو هتل‌ها تا سال ۲۰۱۵همگی بیانگر آن است که ایران تا یک‌سال آینده ظرفیت میزبانی از گردشگران خارجی بیش از آنچه در برنامه دولت است را ندارد.

تب هتل‌سازی‌ در سال‌های گذشته در ایران نیز چنان بالا گرفت که در دوره‌ای، اعتراض به احداث هتل در ایران به انتقاد روزانه منتقدان توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری تبدیل شد. حالا بار دیگر زمزمه کمبود هتل در ایران شنیده می‌شود تا جایی که مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس‌جمهور بارها اعلام کرده است که برای تحقق چشم‌انداز ۲۰ساله و ورود ۲۰میلیون گردشگر به کشور باید سالانه ۳۰هتل در ایران ساخته شود. او از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز خواسته است تا سرمایه‌های خود را در بخش هتل‌سازی‌ ایران به‌کار گیرند.

برخلاف رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون گردشگری او که بارها از پر بودن ظرفیت هتل‌های کشور تا سال ۲۰۱۵خبر داده‌اند، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور گفته است که هنوز هم برای هتل‌های ۵ و ۴ستاره ظرفیت خالی وجود دارد. حمزه‌زاده تأکید می‌کند: ظرفیت اتاق‌ها هنوز در هتل‌های خوب اما کم‌ستاره خالی است. البته هتل‌های سنتی نیز می‌توانند در اختیار گردشگران قرارگیرند.براساس آماری که حمزه‌زاده اعلام کرده است ایران دارای ۱۰۸۲هتل یک تا ۵ ستاره است. در میان تمامی هتل‌های کشور ۳۰هتل خدمات ۵ستاره ارائه می‌دهند و ۸۳ هتل نیز ۴ ستاره‌اند.یکی از هتلداران یزد نیز از اظهارات مطرح شده نسبت به پر بودن ظرفیت هتل‌های کشور تا یک‌سال آینده انتقاد کرده است.

مجید کیانی به خبرگزاری مهر گفته است نباید با طرح مداوم پرشدن اتاق هتل‌ها در ایران، گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف کرد. مجید کیانی گفت: هنوز هتل‌های خوب و اقامتگاهای بومگردی و سنتی ایران خالی هستند. او افزود: باید به متولیان گردشگری گفت آیا معتقدید که همه گردشگران خارجی فقط به هتل‌های ۴و ۵ ستاره می‌روند؟ اگر اینطور است هنوز گردشگران خارجی متقاضی سفر به ایران را نشناخته‌اید. بسیاری از آنها نمی‌خواهند مانند کشورشان در یک اتاق لوکس اقامت کنند بلکه به ایران می‌آیند تا با شرایط زندگی و سنت‌های ایرانیان آشنا شوند.

14 10 19 956427 2 نباید گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف کرد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *