رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ خرداد ۱۳۹۳

نابودی در کمین ” آب‌ملخ “

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۲۶ – رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم نسبت به تخریب منطقه بهشت گونه آب ملخ از زیباترین و نادرترین مناطق گردشگری ایران هشدار داد.

علی‌حسین بهرامیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در سمیرم، اظهارکرد: بیش از یکسال است که عده‌ای به منظور بهره‌برداری از خاک منطقه آب ملخ تحت عنوان “معدن خاک نسوز” بخشی از این منطقه طبیعی و گردشگری را نابود کرده‌اند.

وی افزود: در طول این یکسال تنها اداره منابع طبیعی است که به تنهایی سه مرتبه جلوی فعالیت این معدن را گرفته، اما همچنان این معدن در حال فعالیت است.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان سمیرم افزود: تاکنون بیش از پنج هکتار از اراضی طبیعی این منطقه طبیعی و گردشگری از بین رفته است و در صورتی که دیگر دستگاه‌های دولتی نظیر میراث فرهنگی، محیط‌زیست هرچه سریع‌تر وارد عمل نشوند، این منطقه به طور کل نابود خواهد شد.

بهرامی در خصوص اینکه چه نهادی مجوز ایجاد این معدن را صادرکرده است، گفت: متاسفانه صاحب این معدن مجوز خود را از اداره کل صنایع و معادن استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کرده و این درحالی است که آب ملخ به لحاظ جغرافیایی جزء استان اصفهان است.

وی افزود: جای تعجب دارد اداره کل یک استان دیگر برای استان دیگری تعیین تکلیف و مجوز معدن صادر می‌کند. دریپگیری‌هایی که با اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌ایم، آنها در جواب استعلام اداره کل صنایع و معادن استان خود، با احداث معدن در منطقه “کته سیاه ” که در محدوده استان کهگیلویه و بویر احمد است، موافقت کرده‌اند، اما بعد از مدتی این معدن در محدوده استان اصفهان آن هم در یک منطقه نمونه طبیعی و گردشگری که یک منطقه ملی است، ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، تاکنون دیگر دستگاه‌های دولتی شهرستان سمیرم و استان اصفهان برای جلوگیری از فعالیت این معدن اقدامی انجام نداده‌اند. آب ملخ یکی از زیباترین مناطق نمونه گردشگری در کشور است که از طبیعت روح‌افزا و بی‌نظیری برخوردار است. این منطقه طبیعی در ۶۰ کیلومتری جنوب سمیرم واقع شده است.

برای مشاهده مشخصات و تصاویر آبشار آب ملخ اینجا کلیک کنید

ab-malakh5 نابودی در کمین " آب‌ملخ "

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    اين مكان به دليل نداشتن جاده مناسب براي عبور ماشين سواري از ديد بازديدكنندگان پنهان مي ماند و ما نتوانستيم به آنجا برسيم و به ناچار از ميان راه برگشتيم

    ۱۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *