رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ بهمن ۱۴۰۰

موزه ماشین های اداری سفیر تهران

لینک این مطلب کپی شد!

موزه ماشین های اداری سفیر تهران یکی از معدود موزه‌های خصوصی شهر تهران است. این موزه در سال ۱۳۸۷ خورشیدی (۲۰۰۸ میلادی) به کوشش و ابتکار صاحب مجموعه فرشاد کمال خانی افتتاح شد. این گنجینه شامل قدیمی ترین ماشینهای اداری اولیه دنیا از قبیل ماشین تحریر، ماشین حساب و چرتکه، مداد تراش رومیزی و منگنه، پرفراژ چک، صندوق پول، دستگاه پلی کپی، دستگاه ساعت زنی و همچنین دستگاه تلگراف و تلفن از کشور های گوناگون با میانگین قدمتی در حدود ۱۵۰ سال است. همچنین گنجینه با دارا بودن نمونه های ابتدائی و منحصر به فرد در میان خود در بین مجموعه های موجود در دنیا جزء بی نظیرترین ها می باشد.

با گلگشتی در این مجموعه می توان به خوبی تلاشهای مخترعین دیروز را برای آغاز عصری نوین در تاریخ بشری لمس نمود و تأثیر گذاری این تلاشها را در به ثمر رسیدن دنیای سراسر تکنولوژی و مدرن امروزی درک کرد. می توان گفت ما به نوعی وامدار این مخترعین پرتلاش و خلاق هستیم.

موزه ماشین های اداری سفیر تهران

در پیش رو صندوق پولی می بینید که یکی از اشیاء به نمایش گذاشته شده در این موزه می باشد. جالب است بدانید صندوق پول، وسیله ای بود که در قرن بیستم، برای محاسبه پول، درآمد و فروش مغازه داران آمریکایی مورد استفاده قرار می گرفت. این صندوق پول در سال ۱۹۱۰ میلادی در آمریکا ساخته شده است.همان طور که گفته شد صندوق پول آمریکایی در موزه ماشین های اداری سفیر نگهداری می شود و می توانید همه روزه از آن بازدید کنید.

آدرس موزه ماشین های اداری سفیر تهران

آدرس: تهران – ایرانشهر شمالی – نبش خیابان شهید کلانتری – پلاک ۲۳۴
تلفن: ۸۸۳۲۰۳۲۰ – ۱۰ خط

موزه ماشین های اداری سفیر تهران

27 موزه ماشین های اداری

28 موزه ماشین های اداری

29 موزه ماشین های اداری

30 موزه ماشین های اداری

31 موزه ماشین های اداری

32 موزه ماشین های اداری

33 موزه ماشین های اداری

35 موزه ماشین های اداری

26 موزه ماشین های اداری

34 موزه ماشین های اداری

36 موزه ماشین های اداری

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    جز ديدني ترين موزه هاي ايرانه و واقعا شامل اشيا نفيسي است

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *