رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ مهر ۱۳۹۳

موزه برادران امیدوار در کاخ مروارید کرج افتتاح می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ – به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه هفته جهانگردی و گردشگری که از پنجم مهرماه آغاز می‌شود، نشست خبری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز با حضور اصحاب رسانه شامگاه روز گذشته برگزار شد.

احمد ترکاشوند با اعلام خبر افتتاح نمایشگاه میراث فرهنگی در هفته جهانگردی و گردشگری در مجموعه کاخ مروارید، اظهار داشت: در نمایشگاه میراث فرهنگی برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تبلیغاتی، اقتصادی و معرفی جاذبه های گردشگری و همچنین معرفی سرمایه گذاران در حوزه گردشگری اجرا خواهد شد.

غرفه های تهیه و عرضه غذاهای سنتی برپا می‌شود

ترکاشوند زمان افتتاح این نمایشگاه را ۵ مهرماه ساعت ۱۷ عصر اعلام کرد، و افزود: برای افتتاح این نمایشگاه از رییس سازمان میراث فرهنگی دعوت به عمل آمده است.

این مسئول تاکید کرد: اجرای موسیقی زنده اقوام، برگزاری کارگاههای آموزشی، برگزاری ورکشاپ‌های زنده صنایع دستی، معرفی جاذبه های البرز و برگزاری تورهای رایگان البرز گردی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

وی در ادامه از برگزاری سیاه چادرهای عشایر خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه اقوام نیز در این نمایشگاه برگزار می‌شود و غرفه‌های به تهیه و عرضه غذاهای سنتی استان اختصاص خواهد یافت.

وی از برگزاری تور البرزگردی ویژه خبرنگاران استان خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین بار و با همکاری اداره کل بهزیستی البرز پاراتور برگزار می شود، این تورها مخصوص معلولان بوده و با اتوبوس های مخصوص معلولان می توانند از جاذبه های گردشگری استان بازدید کنند.

نمایشگاه خودروهای کلاسیک برگزار می‌شود

وی از برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک خبر داد و اضافه کرد: نمایشگاه میراث فرهنگی توسط بخش خصوصی برگزار می شود و برای نخستین بار چنین نمایشگاهی با چنین وسعتی در استان برگزار می شود.

ترکاشوند اظهار داشت: گشت گذار در محوطه کاخ با کالسکه، اسب سواری و همچنین برگزاری ورک‌شاپ زنده سفالگری ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

ترکاشوند در بخش دیگر سخنان خود از عدم درآمدزایی حوزه گردشگری برای دولت به عنوان مشکلی بزرگ یاد کرد و گفت: گردشگری یک صنعت هزینه ای است، و تا زمانی که به این صنعت نگاه کلی می شود سودی عاید دولت نمی شود چرا که باید نگاه کلی به نگاه اقتصادی تبدیل شود.

این مسئول با اشاره به چالش‌های رو به روی این صنعت در کلانشهر کرج اظهار داشت: معرفی و هویت بخشیدن به این کلانشهر تبدیل به معضلی بزرگ شده است، به همین منظور همکاری و همدلی بسیاری از دستگاههای اجرایی می تواند در معرفی و هویت بخشیدن به این کلانشهر چاره ساز باشد.

کمبود اعتبارات عمدترین مشکل حوزه گردشگری در کشور

وی هدف از برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی در مجموعه تاریخی – فرهنگی کاخ مروارید را معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری البرز به هم استانی ها عنوان کرد و اذعان داشت: عمده پیام این نمایشگاه معرفی جاذبه های گردشگری در استان به عنوان نعمت های خدادای است.

ترکاشوند از کمبود اعتبارات به عنوان عمده ترین مشکل حوزه گردشگری یاد کرد و یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات حوزه گردشگری این است که شناخت کافی نسبت به گردشگری نداریم، که امیدواریم با ورود بخش خصوصی به این حوزه مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی البرز در پایان گفت: تلاش در شناساندن جاذبه های گردشگری در استان راه گشایی مناسبی برای هویت بخشی به کلانشهر کرج است و در بحث تبلیغاتی شهرداری می تواند کمک فرواوانی کند.

IMG02375221 موزه برادران امیدوار در کاخ مروارید کرج افتتاح می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *