جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه آثار شهدا بهشت زهرا

تاریخ بروزرسانی :
۱ اسفند ۱۴۰۰

موزه آثار شهدا بهشت زهرا  یا مرکز فرهنگی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) وابسته به سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ نخستین مرکز فرهنگی شامل موزه آثار شهدا و سالن نمایش فیلم است که از اسفند ماه سال ۱۳۷۳ در کنار تربت پاک شهیدان تاسیس شد .تا امروز بیش از ۱۶سال خدمات فرهنگی و رسالت نشر فرهنگ شهید و شهادت را در بین شیفتگان این طریقت اعم از داخلی و خارجی به عهده داشته است. روزانه به ارائه ی خدمات به هزاران نفر مباردت می نماید. که این آمار در روزهای پنجشنبه و تعطیلات رسمی به دو برابر می رسد.

موزه آثار شهدا بهشت زهرا موزه آثار شهدا بهشت زهرا

برگزاری ده ها برنامه در طول سال نظیر دعای ندبه صبح های جمعه موزه شهدا و دو مراسم بزرگ ملی تحت عنوان میهمانی لاله ها و نیز بزرگداشت سرداران شهید ، نمایش فیلم های مستند، بیان خاطرات انقلاب ،دفاع مقدس و شهدا به صورت زنده، ، دایر نگه داشتن گنجینه آثار شهدا، جمع آوری و نگه داری آثار شهدا و فیلم برداری از خاطرات خانواده های معظم شهدا و جانبازان و رزمندگان در کنار مزار شهدا، توزیع نمایشگاه، فیلم های مستند شهدا و وصیت نامه و زندگی نامه شهدا به متقاضیان، رسیدگی به امور فرهنگی و عمرانی گلزار شهدا، جمع اوری آثار شهدا، حفظ گنجینه آثار شهدا در بهشت زهرا، ارائه نمایشگاه، فیلم مستند و وصیت نامه های شهدا به مراجعان، نمایشگاه دائم توزیع محصولات فرهنگی در مورد شهدا، از اهم فعالیت های مرکزفرهنگی بهشت زهرا (س) است.

موزه آثار شهدا بهشت زهرا1 موزه آثار شهدا بهشت زهرا

چه آثاری در این موزه نگهداری می‌شود؟

در موزه شهدا آثار متعددی از قهرمانان ملی این سرزمین وجود دارد که برخی از آن‌ها بدین شرح می‌باشند: وصیت‌نامه، عکس، مدارک تحصیلی، دفترچه خاطرات، قرآن، تسبیح، سجاده، عینک مطالعه، قلم‌کاری، نوار سخنرانی و همچنین مقالات، کتب و آثار هنری ۷۰۰ تن از شهدا.علاوه بر موارد مذکور آثار و اشیای شهدای مشهور ایران مانند شهید محمدحسین فهمیده و شهید مرتضی آوینی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

چه فعالیت‌هایی در این مرکز صورت می‌پذیرد؟

فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در این مرکز انجام می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از: جمع‌آوری آثار شهدا، حفظ گنجینه آثار شهدا در بهشت زهرا (س)، نمایشگاه دائم توزیع محصولات فرهنگی در مورد شهدا، فیلم‌برداری از خانواده‌های با عزت شهدا و جانبازان و رزمندگان در کنار مزار عزیزانشان و همچنین مصاحبه با آن‌ها، نمایش فیلم‌های مستند، بیان خاطرات انقلاب و دفاع مقدس و شهدا به صورت زنده، بزرگداشت سرداران شهید، برگزاری ده‌ها برنامه در طول سال مانند دعای ندبه در صبح‌های جمعه و دو مراسم بزرگ با نام میهمانی لاله‌ها و همچنین بزرگداشت سرداران شهید، به نمایش گذاشتن وصیت‌نامه شهدا و زندگینامه‌ی آن‌ها، رسیدگی به امور فرهنگی و عمرانی گلزار شهدا در بهشت زهرا.

50 3 موزه آثار شهدا بهشت زهرا

نحوه دسترسی به موزه آثار شهدا بهشت زهرا

آدرس: تهران – منطقه ۲۰ – بزرگراه بهشت زهرا – گلزار شهدای بهشت زهرا – قطعه ۲۵ – خانه شهیدشماره ۲

مسیر دسترسی به این موزه به دلیل مشهور بودن بهشت زهرا و طرق گوناگون رسیدن به آن ساده است. پیشنهاد می‌کنیم حتما بازدید از این موزه که نمایشگاهی از آثار قهرمانان ملّی این سرزمین می‌باشد را در برنامه‌ی خود قرار دهید. این قهرمانان و مفاخر ملی سال‌ها با حکومت بعثی عراق جنگیدند تا ذره‌ای از خاک این مرز و بوم به یغما نرود؛ بنابراین نباید آن‌ها را فراموش کنیم زیرا آن‌ها مردمان تکرار نشدنی در طول تاریخ هستند که مشابهشان را امروز خیلی سخت بتوان پیدا کرد.

51 2 موزه آثار شهدا بهشت زهرا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد