جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه‌ای رو باز به نام شوش

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ آبان ۱۳۹۲

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: موزه شهر تاریخی شوش سامان‌دهی و تجهیز می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: موزه شهر شوش با استانداردهای موجود در بخش موزه‌داری فاصله دارد و به این دلیل این موزه را برای سامان‌دهی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه خاطرنشان کرد: برای سامان‌دهی این موزه در حال مذاکره با مشاوران متخصص هستیم تا در زمینه بهبود وضعیت این موزه و تبدیل آن به موزه‌ای فاخر برنامه ارایه کنند.

حیدری تاکید کرد: شهرستان شوش توانمندی تبدیل شدن به موزه‌ای روباز و برند بین‌المللی را دارد و باید در این زمینه به صورت تخصصی و فنی اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین گفت: شهرستان شوش در سال آینده پرونده ثبت جهانی‌اش به طور کامل تدوین و برای طرح در یونسکو ارسال می‌شود و باید تا آن زمان مقدمات تبدیل شدن این شهر و موزه را به استانداردهای جهانی فراهم کنیم.

وی، با بیان این که امسال به شهرستان شوش اعتبار ویژه‌ای اختصاص یافته است، تاکید کرد: در سال ‌جاری بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان شوش اختصاص یافته است و به این دلیل اقدامات زیادی در این شهر تاریخی در دست انجام است که امیدواریم در اسرع وقت تاثیرات آن را شاهد باشیم.

حیدری تاکید کرد: توجه به شهر تاریخی شوش به دلیل تاثیرگذاری این شهر در تاریخ و تمدن کشور و توجه ویژه معاون میراث فرهنگی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و به این دلیل در سال جاری اعتبار اختصاص داده شده به این شهر تاریخی بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
22 307 موزه‌ای رو باز به نام شوش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *