رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ دی ۱۳۹۳

منطقه گردشگری «گلدشت»‌ بروجرد به تصرف ویلاها درآمد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۱- به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، «گلدشت» زیباترین منطقه گردشگری شهرستان بروجرد است که بیشتر مسافران و گردشگران استانی و به ویژه خارج از استان لرستان، بانام و ویژگی‌های طبیعی این منطقه آشنا هستند.

«گلدشت» یک دره و جلگه وسیع در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس است که محدوده این منطقه از غرب تپه چغای بروجرد آغاز می‌شود و تا منطقه زیبای گردشگری کپرگه ادامه دارد و روستاهای شیخ میری، قلعه، فیال و کپرگه را در بر می گیرد.

این دره آبرفتی حاوی چشمه‌ها و سراب‌های گوناگون است که آب آن ناشی از ذوب برف‌های قلل کوه گرین سبب روان شدن رودخانه‌ای دائمی در این ناحیه شده و به‌تبع کشاورزی و باغداری در این ناحیه سرسبز از رونق زیادی برخوردار شده است.

ساخت و سازهای غیرقانونی افراد سودجود سبب از بین رفتن طبیعت «گلدشت» شد

دو طرف جاده «گلدشت» بروجرد، مملو از باغ‌های سیب است که در فصل بهار، دیدن شکوفه‌های درختان چشم هر رهگذری را به خود خیره می کند و انتهای این باغ‌ها نیز به رودخانه پر آب گل رود ختم می‌شود.

این منطقه، ناحیه ییلاقی شهروندان بروجردی به‌حساب می‌آید و روستائیان خونگرم و امکانات تفریحی فراوان سبب شده گردشگران زیادی جذب منطقه زیبای گلدشت شوند.

درون منطقه «گلدشت» قلعه‌ای باستانی وجود دارد و سبب شده که به این منطقه نام قلعه داده شود.

ساخت‌وسازهای غیرقانونی در منطقه زیبای «گلدشت»، سبب از بین رفتن طبیعت بکر این منطقه شده و زیبایی آن را نسبت به گذشته کم‌رنگ‌تر جلوه می‌دهد و این به خاطر برخی افراد سودجو است که در دامان زیبای طبیعت به ساخت‌وساز می‌پردازند.

با افراد سودجو در ساخت‌وسازهای منطقه گلدشت برخورد شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، اظهار داشت: امروز شاهد ساخت‌وسازهای غیرقانونی در منطقه «گلدشت» هستیم که از زیبایی‌های این منطقه کاسته شده است.

وی افزود: منطقه گلدشت به سبب زیبایی‌های خاص خود، یک منطقه گردشگری محسوب می‌شود که متأسفانه افراد سودجو در این منطقه به ساخت‌وسازهای غیرقانونی می‌پردازند تا زیبایی این منطقه از بین برود.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اینکه افراد سودجو با استفاده از زمین‌های زراعی در این منطقه ویلاهای بزرگ را می‌سازند خاطرنشان کرد: باید از فضاهای گردشگری حفاظت شود و با افراد سودجو برخورد شود و جلوی این ساخت‌وسازها گرفته شود تا این منطقه زیبا «گلدشت» با این ساخت‌وسازها تخریب نشود.

کنترل ساخت‌وسازها در گلدشت نیازمند همکاری تمام سازمان‌ها است

احمد عبدی زاده معاون شهردار بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: بحث ساخت‌وسازهای گلدشت تنها بر عهده شهرداری بروجرد نیست بلکه در جلساتی که در شورای شهر بروجرد برگزارشده این موضوع تأکید شده که همه ادارات باید در کنترل ساخت‌وسازهای عرصه خوب، تفرجگاه «گلدشت» با شهرداری بروجرد همکاری کنند.

وی افزود: همه ادارات ازجمله بخشداری، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، نیروی انتظامی بروجرد و قوه قضائیه به جد همکاری کنند تا جلوی ساخت‌وسازها گرفته شود.

معاون شهردار بروجرد تصریح کرد: امور آب بروجرد، برای حفاظت از حریم سد گل رود باید در جلوگیری ساخت‌وسازهای غیرقانونی همکاری لازم را داشته باشد.

کانون جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی در گلدشت احداث شد

عبدی زاده عنوان کرد: در هفته گذشته جلساتی با سایر ادارات بروجرد برگزارشده که بیشتر مدیران دستگاهای اجرایی حضور داشتند و در این جلسه مصوب شد که هر اداری با توجه با اختیارات خود، در کارگروه ساخت‌وسازهای «گلدشت» حضورداشته باشند

وی افزود: شهرداری بروجرد، بر اساس وظیفه خود، مأموران شهرداری را موظف کرده که هرروز سرکشی را از این منطقه برای جلوگیری از ساخت‌وسازها انجام دهند.

معاون شهردار بروجرد اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی و زیبای گردشگری گلدشت، پایگاه کانون ثابت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی احداث‌شده است.

عبدی زاده افزود: به‌صورت ۲۴ ساعته نیروهای جهاد کشاورزی با همکاری سایر ادارات با یک وحدت رویه و با استفاده از اهرم‌های قانونی از ساخت‌وسازهای گلدشت جلوگیری می‌کنند.

حفاظت از منابع طبیعی و گردشگری باید با جدیت همراه باشد

محسن روح‌بخشان رئیس شورای شهر بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: باید جلوی ساخت‌وسازهای منطقه گلدشت گرفته شود و با افراد سودجو که در راستای تخریب منابع طبیعی بروجرد هستند دستگاه قضا به‌صورت جدی برخورد کند.

وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی و گردشگری باید با جدیت همراه باشد منطقه گلدشت، یک منطقه بسیار زیبا است که سبب شده گردشگران زیادی در سفر به بروجرد، از این منطقه دیدن کنند.

رئیس شورای شهر بروجرد تصریح کرد: همه دستگاهای اجرایی با همکاری شهرداری، شورای شهر در حفاظت از این منابع طبیعی با تلاش و همکاری جلوی ساخت‌وسازها را بگیرند تا این منطقه با زیبایی‌های که دارد حفظ شود.

88 منطقه گردشگری «گلدشت»‌ بروجرد به تصرف ویلاها درآمد

89 منطقه گردشگری «گلدشت»‌ بروجرد به تصرف ویلاها درآمد

90 منطقه گردشگری «گلدشت»‌ بروجرد به تصرف ویلاها درآمد

91 منطقه گردشگری «گلدشت»‌ بروجرد به تصرف ویلاها درآمد

92 منطقه گردشگری «گلدشت»‌ بروجرد به تصرف ویلاها درآمد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *