رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ مهر ۱۳۹۸

منطقه حفاظت شده جهان‌نما

لینک این مطلب کپی شد!

منطقه حفاظت شده جهان‌نما با برخورداری از طبیعت زیبا و جانوران وحشی، از منابع با ارزش استان گلستان می‌باشد که در مناطق مرتفع جنوب شهرستان گرگان و جنوب شرقی شهرستان کردکوی، در رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است. منطقه حفاظت شده جهان‌نما، از نام دهکده ییلاقی آن اقتباس شده و بخش مهم آن در حوزه شهرستان کردکوی و ناحیه شرقی آن در حوزه شهرستان گرگان قرار دارد. زیستگاه ترکت که بخشی از منطقه جهان‌نما را تشکیل می‌دهد، محل زیست گونه‌های باارزشی نظیر مرال، شوکا، پلنگ، خرس، خوک وحشی، گرگ و گربه وحشی بوده و یکی از بخش‌های مهم این منطقه است. در منطقه حفاظت شده جهان‌نما غاری به همین نام وجود دارد.

-نما منطقه حفاظت شده جهان‌نما
درختانی همچون راش، پیرو، سرو کوهی، ممرز، مازو، بلند مازو، آزاد، سرخ‌دار، نم‌دار، آلوچه جنگلی، بید، هفت کول، سیاه تلو، ارس، زرشک، و بوته‌ها و گل‌هایی چون گاوزبان، درمنه، کلاه میرحسن، مریم گلی، سریش، فستوک، شکرتیغال، قاصدک، اسپرس بوته‌ای، چوبک و انواع نسترن از مهم‌ترین گیاهانی هستند که در این منطقه می‌توان مشاهده کرد.

-نما2 منطقه حفاظت شده جهان‌نما
برج ۳۵متری رادکان معروف به «میل رادکان» درحاشیه این منطقه واقع است. گفته می‌شود که این برج مدفن یکی از اسپهبدان باوندیان طبرستان به نام ابوجعفر محمدبن وندرین باوندی است. آبشار زیارت از جاذبه‌های طبیعی این منطقه است که در حدود پنج کیلومتری روستای زیارت و در شمال شرقی این منطقه قرار گرفته‌است.

راه های دسترسی به جنگل جهان نما یکی از سمت کردکوی و دیگری از سمت دامغان میباشد.

-نما3 منطقه حفاظت شده جهان‌نما

-نما4 منطقه حفاظت شده جهان‌نما

-نما6 منطقه حفاظت شده جهان‌نما

-نما9 منطقه حفاظت شده جهان‌نما

-نما11 منطقه حفاظت شده جهان‌نما

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا خيلي چشم نواز زيبا است طبيعت بكري و دست نخوردي دارد

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *