جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه حفاظت شده بلس‌ کوه

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ مرداد ۱۳۹۵

منطقه حفاظت شده بلس‌کوه در موقعیت جغرافیایی N3633 E5046 در استان مازندران واقع است. این منطقه با مساحت ۱۱۲۱۱هکتار از سال ۱۳۸۰ تحت حفاظت قرار گرفت. بلس کوه بین دو رودخانه دوهزار و سه هزار در استان مازندران قرار گرفته است. منطقه ای است کوهستانی پوشیده از جنگل های انبوه و نیمه انبوه کم نظیر هیرکانی و مناطق ییلاقی.

از گونه های مهم جانوری منطقه می توان مرال، شوکا،خرگوش،تشی، پلنگ، خرس قهوه ای ،گرگ، بز و پازن، گراز، روباه معمولی، شغال،دارکوب کوچک، هدهد، انواع چکاوک، کبوتر جنگلی، دم سرخ معمولی و عقاب جنگلی را نام برد. وجود تنوع زیستی بالا و گونه های با ارزش شوکا و مرال زمینه گردشگری را در منطقه فراهم آورده است.

این منطقه از شمال از محل تلاقی رودخانه هلوکله بارود دوهزار به سمت شمال‌ شرقی در امتداد رود دو هزار الی محل تلاقی این رو دبا رود سه‌هزار در محلی بنام دو‌آب، از شرق از محل تلاقی رود‌دوهزار با سه‌هزار در امتداد رودخانه سه‌هزار به سمت جنوب بعد از عبور از داس‌دره و هلویان الی محل تلاقی این رو دبا رود هردورود از جنوب از محل تلاقی رود هردو‌رود بارود سه‌هزار در امتداد خط ‌الراس کوه بلس‌کوه الی قله بلس‌کوه به ارتفاع ۳۲۷ متر و از این قله در امتداد غرب باتلاقی این جاده مالرو بارود گنه‌رود و از این محل به سمت غرب در امتداد جاده مالرو و بعد از عبور از در مالی تنگ‌چال در همان امتداد به خط مستقیم مفروض تا تقاطع بارود هلو‌کله در محل سنه پشتک و از غرب از محل آب‌پشتک به سمت شمال در امتداد رود هلو‌کله بعد از عبور از عسل‌محله ، نرس‌کلیشم تا تلاقی این رو دبا رود دوهزار محدود میشود.

تاریخ تاسیس منطقه از ابتدا تاکنون : از سال ۱۳۸۰
موقعیت عمومی منطقه : جنوب شهرستان تنکابن
وسعت منطقه : ۱۱۲۱۱ هکتار
ویژگی و سیمای عمومی منطقه( شامل وضعیت توپوگرافی , چشم انداز, پو شش گیاهی وگونه های شاخص گیاهی , وضعیت عمومی حیات وحش و گونه های شاخص و کریدورها )
بصورت اراضی جنگلی و نیمه جنگلی ، و حد نهائی محدوده جنگلی
جاذبه های اکوتوریستی : اراضی جنگلی و در مسیر جاده ارتباطی دو هزار و سه هزار و چشم انداز جالب توجه
وضعیت عمومی اقتصادی اجتماعی : جوامع محلی و سکونت گاههای روستائی و معیشت دامداری کشاورزی
تعارضات مهم منطقه : تجاوز به عرصه و تخریب اراضی منابع ملی ، چرای دام ، قاچاق چوب
تجهیزات و امکانات : تجهیزات و امکانات حفاظتی مستقل از نظر ساختار تشکیلاتی ( نیروی انسانی و تجهیزات انفرادی و خودرو)برای آن در نظر گرفته نشده .
1 1 منطقه حفاظت شده بلس‌ کوه

2 منطقه حفاظت شده بلس‌ کوه
منبع : کویرها و بیابانهای ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد