رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ آذر ۱۳۹۳

مقوله احیاء با حفاظت صرف تفاوت دارد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۸-مقوله احیاء با حفاظت صرف متفاوت بوده و به واسطه ارائه تجربه منحصر به فرد به مخاطبان بسیار جذاب است.

ایروانی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در اولین نشست تخصصی اقتصاد احیاء اماکن تاریخی که روز شنبه ۱۵آذر در تالار فارابی دانشگاه هنر تهران برگزار شد، گفت: احیاء در مراحل گوناگونی شکل می گیرد ، مرحله اول شکل گیری احیاء در خلاء ایجاد شده میان امروز ما نسبت به گذشته ، معماری ما، روابط اجتماعی و …، مرحله بعدی ورود افراد گوناگون سرمایه گذاران و سرمایه گذار نماها که این مرحله می تواند بسیار آسیب زننده باشد.

ایروانی افزود:مرحله سوم دست یابی به فرایند اجرایی، آئین نامه ها و دستور العمل ها و ضوابط است، در مرحله چهارم تثبیت این مقوله و یافتن جایگاه اقتصادی و در نهایت شاهد شکل گیری بازار کسب و کار احیاء هستیم.

وی اقتصاد احیاء را به دو بخش تفکیک کرد و گفت: اول اقتصاد قابل شمارش (متراژ- زیر بنا، کیفیت تجاری و آنچه قابل شمارش است) و دوم ارزش های اقتصادی نهان که مهمترین آن سریعترین راه حل تأمین امنیت اجتماعی در بافت های تاریخی و کمک به ارتقاء سطح فرهنگ عمومی بوده که بعضاً قابل شمارش و ارزیابی مادی نیست.

رئیس هیات مدیره صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تاکید کرد:بخشی از این اقتصاد نهان، اقتصاد فاخر بوده که نوعی برند برای سرمایه گذاران تلقی می شود، چون هنوز بسیاری اعتقادی به کسب درآمد و سود آوری در این حوزه ندارند.

ایزدی مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز ضمن تشریح سیاست­های حاکم بر حفاظت از اماکن و بافت­های تاریخی در بسترهای اجتماعی گفت: صرفاً حفاظت از یک بنا مد نظر نبوده بلکه مجموعه عناصر پیرامون محیطی آن نیز از جمله منظر تاریخی درطرح های حفاظت باید مد نظر قرار گیرد .

وی تاکید کرد : نگاه مقتصدانه به حفاظت یکی از مصادیق سیاست های حفاظت است و در حال حاضر باید جستجو کرد که جایگاه ما در سیاست های حفاظت کجاست.

1251 مقوله احیاء با حفاظت صرف تفاوت دارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *