جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مقاصد برتر اسلامی گردشگری درمانی معرفی شدند

تاریخ بروزرسانی :
۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۲/۴ – سه مقصد برتر اسلامی گردشگری درمانی جهان طی سال‌های اخیر معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مجله گردشگری درمانی» به عنوان یکی از موسسات معتبر در حوزه گردشگری درمانی آخرین رده‌بندی خود را از مقاصد برتر اسلامی گردشگری درمانی جهان را منتشر کرد.

به گزارش عرب‌نیوز، در گزارش این موسسه با اشاره به گردش مالی سالانه ۵۵ میلیارد دلاری گردشگری درمانی با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر در سال ۲۰۱۳ از آینده رو به‌ رشد این گونه‌ی جدید از صنعت گردشگری طی سال‌های آتی و تبدیل شدن درآمدهای حاصل آن به ۱۵ تا ۲۰ درصد کل درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۰ خبر داده شده است.

گردشگری درمانی امروزه یکی از مهمترین گونه‌های صنعت گردشگری در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود. این گونه سفرها جدا از ماهیت سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت با هدف معالجه و درمان با هزینه‌های پایین‌تر در کشورهای مقصد انجام می‌شود که در کشورهای آسیایی معمولا خدمات پزشکی با هزینه کمتری ارائه می‌شود.

در این شرایط کارشناسان آینده صنعت گردشگری جهانی را در گرو گردشگری درمانی می‌دانند و بر این باورند که گردشگری درمانی به عنوان یکی از گونه‌های صنعت گردشگری طی سال‌های اخیر به یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بویژه در کشورهای اسلامی آسیا تبدیل شده است.

در گزارش مجله گردشگری درمانی نیز امارات در صدر بهترین مقاصد اسلامی گردشگری درمانی جهان قرار گرفته که مقصد بیشتر گردشگران درمانی آن شهر دبی است. پس از امارات کشور زیبای مالزی در رتبه دوم قرار دارد که مقصد بیشتر گردشگران درمانی آن شهر کوآلالامپور، پایتخت این کشور است.

در نهایت در رتبه سوم نیز اردن و پایتخت تاریخی آن شهر زیبای امان قرار دارد که از نظر دارا بودن زیرساخت‌های گردشگری درمانی اختلاف زیادی با دبی و کوآلالامپور دارد، اما روند رشد این گونه جدید از صنعت گردشگری در این شهر بسیار سریع است.

تحقیقات نشان می‌دهد که گردشگری درمانی سالانه حدود ۳۰ درصد رشد داشته و هر ساله بر تعداد گردشگران کشورهای اروپایی و آمریکایی آن افزوده می‌شود. از مهمترین خدمات پزشکی که در قالب گردشگری درمانی ارائه می‌شود علاوه بر خدمات دندانپزشکی می توان به عمل تعویض مفصل ران‌، عمل زانو و انواع جراحی‌های زیبایی است. در این میان اتباع کشورهای ایتالیا،‌ آلمان، کانادا و آمریکا بیشترین تمایل را برای تبدیل به گردشگران درمانی دارند، با این وجود گردشگری درمانی می‌تواند جنبه‌های منفی زیادی نیز داشته باشد که اصلی‌ترین آنها مشکلات ناشی از انجام غیرصحیح معالجات دندان و جراحی‌های زیبایی است.
3 332 مقاصد برتر اسلامی گردشگری درمانی معرفی شدند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *