رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ شهریور ۱۳۹۴

معاون رییس جمهوری: گردشگری ایران در آستانه خیزشی بزرگ

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۶/۷ – کرمانشاه – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این که گردشگری ایران در آستانه خیزشی بزرگ است، گفت: ایران به بزرگترین کانون گردشگری مذهبی، تاریخی جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسعود سلطانی فر شامگاه جمعه در مراسم افتتاح هتل لاله بیستون اظهار کرد: ایران کشوری تاثیرگذار و ابرقدرت بوده که بخش قابل توجهی از تاریخ بشری مدیون آن است.
وی افزود: باستان شناسان تخمین می زنند که حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون بنا و اثر تاریخی در ایران وجود دارد که در طول قرون حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار آثر آن تاکنون شناسایی شده است.
رییس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۰۰ سایت و محوطه تاریخی به ثبت ملی رسیده و ۱۹ بنای کشورمان نیز در یونسکو ثبت جهانی شده است.
سلطانی فر گفت: علاوه بر این نزدیک به ۶۰ بنای تاریخی ایران نیز در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد.
وی اظهار کرد: سال گذشته اثر تاریخی شهر سوخته زابل را ثبت جهانی کردم و امسال نیز با وجود یک سهمیه جهانی ولی روستای میمند کرمان و اثر تاریخی شوش خوزستان را به عنوان آثار جهانی ثبت کردیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی گفت: اگر بخواهیم برای مرمت و بازسازی هر یک از این بناها حدود پنج تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه کنیم و در یک دوره ۲۰ ساله این کار را انجام دهیم سالانه حدود ۱۵ میلیار تومان اعتبار نیاز داریم در حالی که اعتبار ما کمتر از پنج درصد این رقم است و با کمبود ۹۵ درصدی رو به رو هستیم.
سلطانی فر ادامه داد: برای این که بتوانیم از ظرفیت بناهای تاریخی برای اقامتگاه استفاده کنیم می توانیم آنها را در یک چارچوب قانونی مرمت و بازسازی کرده و برای استفاده در اختیار بخش خصوص قرار دهیم.
وی توضیح داد: این امر باعث می شود که بناها بخوبی نگه داری و محافظت و از طرفی به یک بنگاه اقتصادی نیز تبدیل شوند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افتتاح هتل بیستون گفت: این بنا ۱۰ تا ۱۵ سال در اختیار شرکت گردشگری است و پس از آن در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود پنج میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۴ به کشورمان اظهار کرد: در بحث گردشگری از حمایت همه مسوولان عالی رتبه کشوری و دستگاهها بهره می بریم.
وی اضافه کرد: به دلیل شرایط مناسب اقتصادی و سیاسی پس ار تحریم و شرایط ناامنی که در کشورهای اطراف وجود دارد می توانیم به عنوان یک مقصد گردشگری در جهان مطرح شویم.
رییس سازمان میراث فرهنگی با بیان این که گردشگری صنعتی سبز و زود بازده است، گفت: گردشگری می تواند موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود بوده و در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای کشور باشد.
سلطانی فر تاکید کرد: جمهوری اسلامی پرچمدار گردشگری حلال در جهان خواهد بود و ایران را به بزرگترین کانون گردشگری مذهبی و تاریخی تبدیل می کنیم.
برای بازسازی و مرمت کاروانسری بیستون و تبدیل آن به هتل پنج ستاره با شش هزار متر مربع مساحت و یکصد تخت ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
کاروانسرای شاه عباسی بیستون مربوط به دوره صفویه است که در کنار کتیبه جهانی بیستون قرار دارد.
در مراسم افتتاح این هتل ابراهیم رضایی بابادی استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استانی و دیگر اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
مجموعه آثار تاریخی بیستون در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

81738410-70127176 معاون رییس جمهوری: گردشگری ایران در آستانه خیزشی بزرگ

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *