رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اسفند ۱۳۹۲

معافیت «مالیات‌های مستقیم» به آدرس مجلس می‌رود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۲ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – عصر روز گذشته، جلسه مشترک اعضای هیات رییسه فراکسیون گردشگری و فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری با تشکل‌های صنفی به میزبانی جامعه هتلداران ایران در هتل آزادی برگزار شد.

«جمشید حمزه زاده»، رییس جامعه هتلداران ایران دراین خصوص به خبرنگار CHN‌گفت: «هدف از برگزاری این جلسه آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس با بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری و بالعکس بود. در این راستا به بیان مشکلات و موانع موجود در صنعت گردشگری پرداختیم، به ویژه مواردی که نیاز به تصویب قوانین خاص در جهت توسعه صنعت گردشگری از سوی مجلس شورای اسلامی دارد را مد نظر قرار دادیم.»

به گزارش CHN، نخستین جلسه بخش خصوصی گردشگری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور ۱۴ نماینده مجلس و ۸ تشکل از جمله اعضای هیات مدیره جامعه هتلداران ایران، نمایندگانی از اتحادیه هتلداران تهران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، جامعه تورگردانان ایران، اتحادیه مهمانپذیرها، کانون صنفی راهنمایان سراسر کشور، جامعه گردشگری الکترونیک و اتحادیه سفره خانه‌های سنتی برگزار شد.

معافیت ۱۰۰ درصدی بخش گردشگری و هتلداران از مالیات، معافیت عوارض گمرکی برای آوردن تجهیزات هتلداری، مطرح کردن مشوق‌هایی مانند تخفیفات در هزینه‌های آب و برق و گاز به بخش گردشگری و تعریف بیمه نامه برای فعالان این حوزه از جمله مسائلی بود که در جلسه تشکل‌های صنفی گردشگری با نمایندگان مجلس مطرح شد.

به گفته رییس جامعه هتلداران ایران در نهایت امر، بنابر صلاح دید نمایندگان مجلس و با توجه به آنکه درحال حاضر مسائل مالیاتی در مجلس مطرح است، از تشکل‌های صنفی گردشگری خواسته شد تا معافیت‌های مالیاتی خود را که به طور مستقیم با آن در ارتباط هستند در طرحی پیشنهادی به مجلس ارائه دهند.

بدین ترتیب، طرح معافیت ۱۰۰ درصدی بخش گردشگری و هتلداران از مالیات و معافیت عوارض گمرکی برای آوردن تجهیزات هتلداری به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

حمزه زاده یادآور شد: «نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون گردشگری تاکید کردند آمادگی آ‌نرا دارند تا هر آنچه به توسعه گردشگری کشور کمک می‌کند در مجلس وضع کنند و قادر خواهندبود هرآنچه از مفاد قانونی که وضع شده و مانع توسعه گردشگری است را اصلاح یا حذف کنند.»

به گفته رییس جامعه هتلداران ایران، برگزاری چنین جلساتی مستمر خواهد بود و جلسه بعدی با حضور دولت مردان برگزار خواهد شد. همچنین همایشی با حضور مسئولان دولتی، تشکل‌های صنفی گردشگری ، نمایندگان رسانه‌ها و نمایندگان دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

IMAGE635253779789318270 معافیت «مالیات‌های مستقیم» به آدرس مجلس می‌رود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *