رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ آذر ۱۳۹۴

مشارکت صنایع دستی و مد و لباس با یکدیگر

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۹/۲۸- کارگروه مد و لباس و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور زمینه تدوین و انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک را فراهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بهمن نامور مطلق – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری – با اشاره به اهمیت مقوله لباس در همه جوامع بیان کرد: هویت و تجارت دو رکن اصلی مقوله لباس است و سایر موارد در ذیل این دو تعریف می‌شود.

نامور مطلق در جلسه مشترک دبیرکارگروه مد و لباس و معاون صنایع دستی کشور، گفت: ضرورت همیاری و همکاری‌های بیشتر به اهمیت لباس و تاریخ دیرینه آن در کشور یکی از ارکان مهم لباس در جامعه است و اعتنا به لباس توجه به هویت اصیل ایرانی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از توانمندی‌های حوزه تحت مسئولیت خود و کاربردی سازی پارچه‌های سنتی، نمایش ظرفیت‌های موجود به طراحان، نگاه به لباس اقوام، تاریخ و ظرفیت ملحقات ایرانی اسلامی بعنوان موضوعاتی در همکاریهای مشترک یاد کرد.

حمید قبادی دانا – دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور – نیز در این جلسه بیان کرد: هم اکنون کارگروه ساماندهی مد و لباس تلاش دارد با ایجاد نگرش منطقی و ایجاد توجه به اهمیت مقوله مد و لباس از همه ظرفیت‌های موجود برای رشد و اعتلای مسأله مهم مد و لباس استفاده کند. بر این اساس فعالیت‌های مختلف و گوناگون وجود دارد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی می تواند نقش مهم و ارزشمندی ایفا کند.

قبادی با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع دستی در کشور از آمادگی کارگروه برای توسعه مشارکت‌ها و همکاری‌های مشترک خبر داد.

567 مشارکت صنایع دستی و مد و لباس با یکدیگر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *