رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ شهریور ۱۳۹۳

مسیر کوهپیمایی درکه

اشتراک گذاری

محل و مسیر کوهستانی درکه در شمال غرب تهران قرار دارد وآغاز یکی از مسیرهای محبوب کوه پیمایی در تهران است اینجا یکی از تفریحگاههای مهم و قدیمی تهران است که نباید هیچوقت آن را از نظر دور کنید. ییلاق خوش آب وهوایی در پای کوههای بلند البرز با دسترسی آسان که می توان برای کوه پیمایی سبک و گشت و گذار خوردین تفریح کردن به آنجا رفت .حالا اگر علاقه دارید که کوه پیمایی شما کمی با شلوغی همراه باشد می توانید در روزهای آخر هفته ( پنجشنبه و جمعه) به آن بپردازید ، در غیر این صورت روزهای دیگر هفته نیز مناسب می تواند باشد .
راه دسترسی به درکه ساده است اگر ماشین دارید که راحت از اتوبان چمران به سمت شمال می روید اگر هم نه بایستی به یک طریق خود را به میدان تجریش برسانید و با مینی بوس تجریش – درکه به آنجا بروید .
وارد خیابان درکه که میشوید قبل از میدان درکه از کنار خانه معلم یک مسیر برای کوه پیمایی وجود دارد که کل مسیر تا پای کوه آسفالت می باشد . بعد در بالای میدان نیز یک راه برای رسیدن به پای کوه وجود دارد که آن از میان ده درکه می گذرد. حال اگر علاقه به رودخانه دارید می توانید مسیر خود را از کنار رودخانه ادامه دهید و در غیر این صورت مسیر جایگزین در بالای رود خانه می باشد . بعد از پیمودن این مسیرها به یک مسیر واحد خواهید رسید که از آن به بعد راه اصلی کوه پیمایی شروع می شود .

در طول مسیر افراد محلی آن منطقه به عرضه محصولات آنجا می پردازند . که این خود یکی از شاخصه های دره درکه می باشد . به عنوان مثال در فصل تابستان گیلاس های محلی در آنجا به فروش می رسد و در فصل پاییز شاتوت و ازگیل که خریدن و خوردن آنها خالی از لطف نیست .
در ضمن کافه ها نیز آماده پذیرایی از شما کوه پیمایان در وعده های صبحانه ، نهار ، عصرانه و شام می باشند . البته در این کافه های توقع غذاهای آنچنانی را نباید داشته باشید. اساساً مسیر کوهپیمایی درکه یک مسیر تفریحی است تا ورزشی و بیشتر مردم با هدف رفتن و رسیدن به یک کافه در دل کوه پا به این دامنه میگذارند.
اما در طول مسیر افرادی را می توانید مشاهده کنید که به دور از هیاهوی درون کافه ها در کنار آبشارها و چشمه ها نشسته اند و از خورد وخوراک شخصی خود استفاده می کنند . و یا گروه دوستانی را مشاهده می کنید که این روش را انتخاب کرده اند .
تقریبا بعد از یک ساعت کوه پیمایی به چشمه ای می رسید که دارای آبی گواراست این چشمه بعد از کافه جویبار قرار دارد و کوه پیمایان برای رفع خستگی و نوشیدن آب به کنار آن می روند.
البته در طول مسیر هم کافه هایی وجود دارد که می توانید برای استراحت به آنها هم بروید . در این بین هم یک کافه کوچک مخصوص آب میوه های طبیعی هم می توانید مشاهده کنید که می نوشیدن آب میوه طبیعی در آن به رفع خستگی شما کمک زیادی می کند .

اما از کوه درکه هم که بگذریم اطراف میدان درکه پر از رستورانها و کافی رستورانهایی که گذارندن یک شب خنک در آنها یکی از تفریحات اصلی مردم تهران است. انواع رستورانها از بسیار لوکس تا کبابی و جگرکی در درکه پیدا می شوند در کنار مغازه هایی که تنقلات یا به قول معروف هله هوله مثل لواشک، آلوهای ترش، شاتوت، گردو و بلال می فرشند جذابیت زیادی به این منطقه داده است. یکی از تفریحات محبوب درکه برای جوانان قلیان است. تفریحی مضر که متاسفانه در هوای لطیف پای کوه بسیار هم می چسبد اگر میتوانید از این نوع دخانیات دوری کنید که چه بهتر اگر نه و دلیل اصلی رفتن به درکه برای شما کشیدن قلیان است، حتماً قبل از رقتن به رستوران از عرضه قلیان در آن مطمئن شوید.
در نهایت می توان گفت که برای گذراندن یک روز خوب توام با ورزش رفتن به درکه گزینه خوب و مناسبی برای خانواده ها و گروه دوستان می تواند باشد. شبهای جمعه و تعطیل همه کافه رستورانهای محله درکه صرف غذا را برای شما بسیار مفرح میکنند.

tamakoh مسیر کوهپیمایی درکه

tamakoh1 مسیر کوهپیمایی درکه

tamakoh2 مسیر کوهپیمایی درکه

tamakoh3 مسیر کوهپیمایی درکه

درکه 1 مسیر کوهپیمایی درکه

درکه 2 مسیر کوهپیمایی درکه

درکه 3 مسیر کوهپیمایی درکه

درکه 4 مسیر کوهپیمایی درکه

درکه 5 مسیر کوهپیمایی درکه

درکه 6 مسیر کوهپیمایی درکه

درکه مسیر کوهپیمایی درکه

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    مسير دركه بسيار بكر تر و خلوت تر از دربند است

    ۱۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    این مسیر بسیار زیبا و خوش آب و هوا و از معدود جاهای تهران است که آلودگی در این مکان معنایی ندارد.

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *