رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ دی ۱۳۹۴

مسیر ویژه گردشگری از بیستون تا طاق بستان ایجاد می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۷/۲۸-به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله رازانی روز سه شنبه در بازدید از آثار تاریخی بیستون و طاق بستان اظهار کرد: هر ۲ اثر بیستون و طاق بستان دارای جاذبه های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی است و به همین دلیل ما یکی از پایه های توسعه ای استان را بر مبنای گردشگری قرار داده ایم.
به گفته استاندار کرمانشاه، وجود آثار متعدد تاریخی و دیدنی در این استان باعث شده تا کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای هدف گردشگران باشد و باید از این فرصت استفاده بهینه کرد.
رازانی تاکید کرد که برای جذب هرچه بیشتر اعتبارات ملی و نیز بهره گیری از امکانات بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان کرمانشاه، همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت.
وی در هنگام بازدید از محوطه تاریخی بیستون با توصیف این مکان به عنوان یکی از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری بر لزوم توجه و رسیدگی بیشتر به این مجموعه و نیز شتاب بخشی در کار ساماندهی آن تاکید کرد.
مدیر پایگاه جهانی بیستون نیز در گزارش کوتاهی اظهار کرد: برای ساماندهی بیستون، طرحی ۱۵ ساله تهیه شده است که در سه مرحله به اجرا در خواهد آمد.
حسین راعی افزود: اکنون در بخش انتهایی مرحله نخست این طرح قرار داریم که دارای ۹۰ درصد پیشرفت است.
همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در بازدید استاندار از طاق بستان اعلام کرد: برای ساماندهی این مجموعه ۲۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
علی فعله گری اظهار کرد: یکی از اصلی ترین برنامه ها در طاق بستان، تملک ۲۳ واحد کبابی و دنده کبابی است که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار انجام آن میسر نشده است.
فعله گری گفت: از این تعداد واحد کبابی اطراف محوطه تاریخی طاق بستان فقط چهار واحد دارای سند هستند.
استان کرمانشاه دارای افزون بر چهار هزار اثر شناسایی شده تاریخی و طبیعی است که در این بین، تنها کتیبه و محوطه تاریخی بیستون از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده و با اینکه تلاش هایی برای ثبت جهانی طاق بستان به عنوان سهمیه ایران در سال ۲۰۱۵ انجام شد ولی نبود اعتبارات و روند کند ساماندهی باعث شد تا یونسکو اثر تاریخی شوش در استان خوزستان را جایگزین طاق بستان کرده و آن را به ثبت جهانی برساند.
فاصله بین مجموعه جهانی بیستون تا آثار تاریخی طاق بستان کرمانشاه حدود ۳۰ کیلومتر است.

2600 مسیر ویژه گردشگری از بیستون تا طاق بستان ایجاد می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *