جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مراسم روز جهانی گردشگری برگزار شد

تاریخ بروزرسانی :
۵ مهر ۱۳۹۶

مراسم روز جهانی گردشگری دیروز سه‌شنبه ۴ مهر ۹۶ در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با قرائت پیام دبیرکل سازمان جهانی گردشگری آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم روز جهانی گردشگری امروز سه‌شنبه ۴ مهر ۹۶ با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، جمشید حمزه‌زاده دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری، مدیران و معاونان سازمان میراث‌فرهنگی، چند تن از نمایندگان مجلس، سفرای چند کشور خارجی و فعالان بخش خصوصی گردشگری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام طالب رفاعی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری قرائت شد.

در متن پیام طالب رفاعی آمده است:

امروزه صنعت گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت است که امید، رفاه و درک متقابل را برای بسیاری از زندگی‌ها در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

پارسال یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون مسافر از مرزهای بین‌المللی گذر کردند و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸ میلیارد نفر خواهد رسید.

در حالی که روز جهانی گردشگری ۲۰۱۷ را جشن می‌گیریم، پرسش این است که چگونه می‌توانیم به این نیروی تحول‌ بخش قدرتمند که ۱.۸ میلیارد فرصت به‌همراه دارد برای کمک به تبدیل این جهان به جایی بهتر و پیشرفت توسعه پایدار در محورهای پنج‌گانه ذیل قدرت دهیم:

۱-اقتصادی: ایجاد رشد فراگیر

۲-اجتماعی: فراهم کردن مشاغل شایسته و توانمند‌سازی جوامع

۳-محیط‌زیست: حفاظت و غنی‌سازی محیط‌زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی

۴-فرهنگی: بزرگداشت و حفظ تنوع، هویت و فرهنگ ملموس و ناملموس

۵-صلح: به‌عنوان یک پیش‌نیاز ضروری برای توسعه و پیشرفت.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۷ را به‌عنوان سال جهانی گردشگری پایدار برای توسعه اعلام کرد، این یک فرصت منحصربه‌فرد برای همه ماست تا با همکاری یکدیگر نقش سفر و گردشگری را به‌عنوان یک فعالیت بزرگ بشر در قرن بیست‌ویکم در ایجاد آینده‌ای بهتر برای مردم، سیاره، صلح و رفاه ترفیع دهیم.

در روز جهانی گردشگری هر زمانی که سفر می‌کنید، به هر کجا که سفر می‌کنید به یاد داشته باشید که: به طبیعت احترام بگذارید، به فرهنگ احترام بگذارید، به میزبان خود احترام بگذارید.

شما می‌توانید همان تغییری باشید که جهان به‌دنبالش هستید، شما می‌توانید یک سفیر برای آینده‌ای بهتر باشید.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی بر احترام به طبعیت، فرهنگ و میزبان در هنگام سفر تاکید کرد.
مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری دیروز چهارم مهرماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی باحضور فعالان صنعت گردشگری، سفرای کشورهای خارجی برگزار شد.

این برنامه یک روز قبل از برگزاری روز جهانی گردشگری برگزار شده است در این مراسم طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی طی پیامی اعلام کرد: امسال شعار روز جهانی گردشگری «جهانگردی پایدار ابزاری برای توسعه» است. امروز هر زمان که سفر می‌کنید به هر کجا که می روید به یاد داشته باشید که به طبیعت، فرهنگ و میزبان احترام بگذارید شما می توانید همان تغییری باشید که جهان به دنبال آن است همچنین می‌توانید سفیری برای آینده بهتر باشید. پس سفر کنید لذت ببرید و احترام بگذارید.

در ادامه این برنامه محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: از زمان استقرار دولت یازدهم و پس از رفع تحریم ها گردشگری در کانون توجه همه دولتمردان قرار گرفته است به یاد بیاوریم که چطور گردشگری در دوران تحریم ها دچار رکود شده بود.

وی گفت: ما در سال اول برنامه ششم هستم، برنامه های مکملی مانند اشتغال با هدف گذاری ۷۰ فرصت شغلی از طریق اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و آموزش منابع انسانی از فعالیت هایی است که در سرلوحه امور قرار گرفته است.

محب خدایی ادامه داد:تاکید ما بر دو محور حمایت از بخش خصوصی، تشکل های غیردولتی و ارز آوری به همراه توسعه گردشگری پایدار است.
در مراسم روز جهانی گردشگری که امروز سه‌شنبه ۴ مهر ۹۶ با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سفرای چند کشور خارجی و فعالان این صنعت برگزار شد، از برترین‌های حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از تمبر روز جهانی گردشگری رونمایی شد و این تمبر به امضای معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و میهمانان ویژه این مراسم رسید.

در این مراسم از حسن تقی‌زاده انصاری مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری مارکوپولو در حوزه تورهای داخلی، سیدمحمد علی اشرف واقفی مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی ایران‌دوستان در حوزه تورهای ورودی، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران کشور در حوزه تشکل‌ها، حمید عرب‌نژاد از هواپیمایی ماهان در حوزه شرکت‌های هواپیمایی و سعید محمد‌زاده مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تجلیل شد.

همچنین محمدناصر نیکبخت استاندار همدان به‌عنوان استاندار حامی صنعت گردشگری، محمدصادق پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه برگزاری رویدادهای بین‌المللی و علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه این مراسم از علی مالمیر مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در حوزه برنامه‌ریزی، فاطمه دانش‌یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد در حوزه بازاریابی، محمدرحیم رهنما مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی در حوزه نظارت بر تأسیسات گردشگری، فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در حوزه توافق‌های ملی گردشگری، یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در حوزه برگزاری رویدادهای بین‌المللی، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی در حوزه برگزاری رویدادهای بین‌المللی، مرتضی آبدار بخشایش مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در حوزه برگزاری رویدادهای بین المللی، بهمن عسگری سوادجانی مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری و مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در حوزه برگزاری تورهای آشناسازی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از خبرنگاران و رسانه‌های فعال در حوزه صنعت گردشگری تجلیل شد. در بخش خبرگزاری‌ها از خبرگزاری ایسنا و تسنیم، در بخش روزنامه‌ها از روزنامه ایران، دنیای اقتصاد و توریسم، در بخش نشریات تخصصی از نشریه تخصصی ایرانا تجلیل شد و همچنین از الهام گوران خبرنگار شبکه خبر، محمد باریکانی خبرنگار روزنامه همشهری، صدرا محقق خبرنگار روزنامه شرق و فاطیما کریمی خبرنگار خبرگزاری مهر در این مراسم تجلیل شد.
مراسم روز جهانی گردشگری امروز سه‌شنبه ۴ مهر ۹۶ با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، جمشید حمزه‌زاده دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری، مدیران و معاونان سازمان میراث‌فرهنگی، چند تن از نمایندگان مجلس، سفرای چند کشور خارجی و فعالان بخش خصوصی گردشگری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

سفر کن، لذت ببر و احترام بگذار

روز جهانی گردشگری مبارک.»
ImageHandler مراسم روز جهانی گردشگری برگزار شد

photo 2017 09 26 09 13 57 مراسم روز جهانی گردشگری برگزار شد

photo 2017 09 27 01 38 16 مراسم روز جهانی گردشگری برگزار شد

photo 2017 09 27 08 01 31 مراسم روز جهانی گردشگری برگزار شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *