رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ شهریور ۱۳۹۲

محوطه باستانی لمبران

لینک این مطلب کپی شد!

نوع اثر: محوطه باستانی [قبرستان تاریخی]

موقعیت جغرافیایی: حدفاصل میان روستاهای خچیره و گته ده

قدمت: قاجاریه

منطقه طالقان علاوه بر آثار تاریخی و فرهنگی بیشمار ، اندیشمندان ، نویسندگان و عارفان بسیاری را در خود پرورانده و به جامعه ایران معرفی کرده است . در این بین منطقه لمبران یکی از نقاط باستانی حوزه طالقان بوده و با توجه به آثار و اشیا بدست آمده از این محوطه ، قدمت آن را حداقل به هزاره اول قبل از میلاد می رساند . این محوطه یکی از گورستان های پیش از تاریخ بوده و در حد فاصل میان روستای چیره و گته ده واقع شده است .

لمبران واقع عرض جغرافیایی ۳۶ ۱۰ ۳۲ و طول جغرافیایی ۵۰ ۵۸ ۰۶ و ۲۰۸۰ متر ارتفاع از سطح دریا از بخش بالا طالقان از شهر طالقان بوده و از سمت شمال با روستاهای مهران و ناریان از سمت شرق با ناریان رود از سمت جنوب با روستای خوچیره و از سمت غرب با روستا ی جوستان همجوار میباشد.

لمبران مزرعه ای متعلق به جوستان بوده و چون در بین راه گته ده قرار داشت قهوه خانه ای در آن دایر شده بود و محل اتراق چوپانان و مسافرن بود.قهوه خانه دار این قهوه خانه نیز یکی از اهالی روستای جوستان بود.

لمبران به علت ارتفاع از سطح دریا و قرار داشتن در نقطه کوهستانی دارای آبی صاف و هوایی دلپذیر میباشد بطوریکه در اواسط تابستان نیز شب های لمبران سرد و پاییزی است.

لمبران 1 محوطه باستانی لمبران

لمبران 2 محوطه باستانی لمبران

لمبران 3 محوطه باستانی لمبران

لمبران 4 محوطه باستانی لمبران

لمبران محوطه باستانی لمبران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *