جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ بهمن ۱۴۰۰

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب یا باشگاه انقلاب در سال ۱۳۳۷ راه اندازی گردید .این مجموعه با نگاهی به موقعیت جغرافیایی ویژه خود، از هوای پاک شمال تهران برخوردار است . درب جنوبی این مجموعه به اتوبان نیایش ، از سمت شرق در کنار بوستان ملت ، درب غربی آن در خیابان سئول و درب شمالی آن در خیابان نمایشگاه بین‌المللی تهران است. این مجموعه با گستره نزدیک به یک میلیون متر مربع، که بیش از نیمی از آن فضای سبز است و نیمی دیگر فضاهای گوناگون سرپوشیده و روباز ورزشی است، از مهم‌ترین ورزشگاه‌های موجود در ایران و خاورمیانه و در دنیا کم مانند است.
جاده تندرستی این مجموعه به طول حدود ۲۵۰۰ متر است که زمین‌های گلف را نیز در بر می‌گیرد. مناظر زیبای زمین‌های گلف، درختان بزرگ اطراف جاده که به شکل تونل سبز خودنمایی می‌کنند ، این جاده را به محیطی زیبا برای پیاده روی تبدیل نموده است .

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب6 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

امکانات ورزشی باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب با داشتن امکانات ورزشی متعدد و متنوع مورد استقبال زیادی از سوی ورزشکاران و عموم مردم قرار دارد. محبوب‌ترین ورزش‌‌های این مجموعه، جاده تندرستی، زمین گلف و استخر چهار فصل آقایان و بانوان است که مخاطبان بسیار دارد. در ادامه با رشته‌ها و امکانات باشگاه انقلاب بیشتر آشنا می‌شوید.

گلف باشگاه انقلاب

گلف یکی از ورزش‌های پرطرفدار باشگاه انقلاب محسوب می‌شود. زمين گلف این مجموعه در ضلع غربی مجموعه قرار گرفته است و با ۶۲ هكتار مساحت، تنها زمين چمن گلف استاندارد كشور محسوب می‌شود. این زمین در سال ۱۳۴۱ احداث شد که بعد از سال ۱۳۷۲ مساحت آن به ۴۴ هكتار تغيير يافت و دارای ۱۳ ميدان و يک زمين رنج گلف است.

59 3 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

جاده تندرستی باشگاه انقلاب

افراد زیادی برای ورزش و پیاده‌روی صبحگاهی به جاده تندرستی باشگاه انقلاب می‌روند. این جاده که حدود ۲,۵۰۰ متر طول دارد، از ضلع شمالی تا ضلع جنوبی در اطراف زمین‌های گلف قرار گرفته است. مناظر زیبای زمین‌های گلف و درختان بزرگ اطراف جاده که به‌شکل تونل سبز خودنمایی می‌کنند، این جاده را به محیطی زیبا برای پیاده‌روی تبدیل کرده‌اند.دویدن با سرعت بالا در طول جاده و استفاده از دوچرخه، اسکیت، موتورسیکلت و… در داخل جاده تندرستی ممنوع است.

مشخصات جاده تندرستی باشگاه انقلاب
بالاترین ارتفاع نسبت به سطح دریا: ۱,۶۱۵ متر
پایین‌ترین ارتفاع نسبت به سطح دریا: ۱,۵۷۵ متر
اختلاف سطح: اختلاف سطح ۴۰ متر است. این شیب در قسمت شرقی جاده قرار دارد و توصیه می‌شود بیماران و سالمندان از این قسمت استفاده نکنند.
طول یک دور کامل: ۲,۵۹۰ متر
طول قسمت مسطح: ۶۲۰ متر که مناسب برای سالمندان و بیماران است.

53 2 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

تنیس باشگاه انقلاب

بزرگ‌ترین مجموعه تنیس خاورمیانه در باشگاه انقلاب تهران قرار دارد. زمین‌های تنیس در ضلع شمالی، جنب ساختمان اداری قرار گرفته‌اند و مساحت زیر بنای آن‌ها حدود ۸,۲۸۰ متر مربع است. این مجموعه هفت استادیوم تنیس و ۳۰ زمین روباز خاکی دارد. زمین‌های فوق مثل زنجیره به هم وصل هستند و از نكات ویژه‌ آن می‌توان به پیوستگی زمین‌های تنیس به یكدیگر اشاره کرد.در سایر استادیوم‌های جهان یک استادیوم بزرگ و یک زمین كوچک در كنار یكدیگر قرار دارد؛ اما، استادیوم‌های مجموعه‌ ورزشی انقلاب به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند كه با ایستادن در كوریدورهای آن، چهار مسابقه را به‌صورت هم‌زمان می‌توان نگاه كرد. البته این زمین‌ها تا استادیوم مركزی از طریق تونل به یكدیگر وصل هستند.

%name مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

استخرهای باشگاه انقلاب

مجموعه استخرهای باشگاه انقلاب با داشتن امکانات روز و تجهیزات پیشرفته از بخش‌های پر استقبال و پرطرفدار است و به یکی از بهترین مکان‌های تفریحی تهران تبدیل شده‌اند.

استخر بانوان و آقایان آفتاب باشگاه انقلاب

مجموعه بین‌المللی آفتاب اولین باشگاه آبی در ایران است که دارای استخری مجزا جهت آب درمانی و تجهیزات خاص ورزشی در آب است. این مجموعه در سال ۱۳۹۵ در زمینی به مساحت یک هکتار با زیر بنای حدود هشت هزار متر مربع راه‌اندازی شد.مجموعه آفتاب شامل دو قسمت سرپوشیده و روباز است که قسمت سرپوشیده با مساحت چهار هزار متر مربع شامل استخر قهرمانی ۳۳ متر، استخر کودک، استخر آب درمانی و استخر ورزش‌های آبی است. بخش روباز نیز سه هزار متر مربع مساحت دارد و دارای استخر چهارفصل، جکوزی ۱۵ نفره، حوضچه آب سرد و سوناهای خشک و بخار است.

استخر آفتاب همچنین مجهز به مرکز ماساژ و بدن‌سازی، سالن هوازی مشرف به استخرهای سرپوشیده، رستوران و کافی‌شاپ است.

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب2 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

استخر سرپوشیده و روباز بانوان باشگاه انقلاب

استخر بانوان انقلاب در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد و شامل استخر سرريز تعادلی، سالن رختكن و بار شناگر، جكوزی با دو دمای متفاوت، سالن بدن‌سازی، سيستم حمام ترکی، سنتی و هشتی، ماساژ با اتاق‌های مجزا، سوناهای خشک و بخار، استخر روباز چهار فصل و فضای سبز به مساحت هفت هزار متر مربع است.

استخر چهار فصل آقایان ضلع جنوبی مجموعه قرار دارد و شامل مركز سلامت و تندرستی،‌ مركز ماساژ، سالن بدن‌سازی، سالن كراس فيت، فروشگاه ورزشی،‌ جكوزی،‌ سونای خشک و بخار،‌ حوضچه آب سرد،‌ استخر بزرگسالان،‌ استخر كودكان، زمين بسكتبال،‌ واليبال ساحلی، سالن ورزش‌های گروهی،‌ بوفه و رستوران است.

55 4 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

بولینگ باشگاه انقلاب

باشگاه بولينگ مجموعه ورزشی انقلاب دارای ۲۴ خط بولينگ از نوع اتوماتيک همراه باسيستم امتيازدهی خودکار و دارای مکانيزم توپ برگردان اتوماتيک (۱۱ ثانيه زمان رفت و برگشت توپ) و همچنين ۱۲ ثانيه زمان تنظيم مجدد برای پرتاب بعدی است.سالن بولینگ انقلاب از نوع سالن‌های بادی ساخت کشور ایتالیا بوده و از نظر فضای ساختمان، دارای سبکی نو و مدرن است. اين باشگاه دارای فروشگاه مخصوص لوازم و تجهيزات انفرادی اين ورزش به‌صورت حرفه‌ای بوده و اولين مکان ورزشی فروش وسايل تخصصی ورزش بولينگ در ايران به شمار می‌رود.

سالن تخصصی بانوان باشگاه انقلاب

بدنسازی بانوان باشگاه انقلاب

در باشگاه انقلاب سالن تخصصی برای بانوان اختصاص داده شده است. این سالن ۲۵۰۰ متر مربع فضای داخلی و ۷۰۰ متر فضای باز دارد و شامل سه سالن ايروبیک است كه يكی از سالن‌ها به نام سالن شيشه‌ای ناميده می‌شود. سالن بدن‌سازی و سالن بهداشتی آرايشی با مساحت ۲۳۰ متر مربع شامل انواع ماساژ، درمان‌های مو،‌ پوست،‌ آب درمانی و مشاوره رايگان از سالن‌های این بخش است. همچنین فضای بازی و سرگرمی برای کودکان ۲- ۱۲ سال شامل پارک كودكان، كلاس ژيمناستيک و نقاشی فراهم شده است.

%name مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

فوتبال باشگاه انقلاب

فوتبال چمن مصنوعی باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب دارای دو زمین چمن مصنوعی کوچک و بزرگ است و امکانی چون رختکن، سرویس و دوش آبگرم دارد. در ضمن با داشتن پروژکتور، امکان بازی در شب فراهم است. کلاس‌های آموزشی فوتبال چمن مصنوعی برای افراد پنج سال به بالا برگزار می‌شود.

فوتبال چمن طبیعی باشگاه انقلاب

زمین فوتبال چمن مجموعه ورزشی انقلاب در ضلع جنوبی و در کنار استخر سرپوشیده آقایان قرار دارد و در سال ۱۳۶۵ احداث شده است. این زمین با ابعاد ۸۵×۱۲۰ متر مربع دارای رختكن، سرويس بهداشتی، دوش و پيست دو و ميدانی است. كلاس‌های آموزشی فوتبال در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

مینی گلف باشگاه انقلاب

زمین مینی گلف باشگاه انقلاب دو هزار متر مربع است و شامل ۱۸ زمین مینی گلف در مدل‌های مختلف با کف موکت است. نور پردازی و طراحی فضای سبز آن با انواع درختان زينتی، از ویژگی‌های مینی گلف انقلاب است و امکاناتی چون رستوران چهار فصل و کافی‌شاپ دارد.

58 2 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

بیلیارد باشگاه انقلاب

باشگاه بيليارد در ضلع جنوب غربي مجموعه انقلاب واقع شده است. در این باشگاه ۱۲ عدد میز ایت بال و هشت عدد میز اسنوکر وجود دارد و بخشی نیز در انتهای سالن همکف به بانوان اختصاص دارد و چهار عدد میز ایت بال و اسنوکر در آن تعبیه شده است. کافی شاپ از امکانات جانبی بیلیارد انقلاب محسوب می‌شود.

سالن ورزش‌های رزمی باشگاه انقلاب

سالن ورزش‌های رزمی باشگاه انقلاب در طبقه بالای سالن اسکواش قرار دارد و رشته‌های رزمی چون کاراته، دفاع شخصی، کیک بوکسینگ و ژیمناستیک در دو بخش آقایان و بانوان در آن آموزش داده می‌شود.

اسکیت باشگاه انقلاب

آكادمی اسكيت باشگاه انقلاب تهران، نخستین سالن سرپوشیده اسکیت کشور است که مجهز به کفپوش تخصصی اسکیت (stilmat) است و در ضلع جنوبی مجموعه، نبش خيابان اصلی قرار گرفته است. این آکادمی در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد و دارای پيست اسكيت روباز (U اگرسيو) با پنج رمپ استاندارد، سالن اسکیت بوردینگ، اسکیت هاکی، اسکیت نمايشی و سرعت است كه تنها پيست استاندارد كشور محسوب می‌شود. فروشگاه ورزشی اسکیت و کافی‌شاپ از دیگر امکانات این باشگاه است.

اسکواش باشگاه انقلاب

باشگاه اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب که مرکز اسکواش ایران است در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد و در ضلع شمالی مجموعه کنار زمین چمن مصنوعی فوتبال قرار دارد. این سالن با مساحت حدود ۶۰۰ متر مربع شامل یک طبقه همکف و یک نیم طبقه است که طبقه همکف دارای پنج سالن اسکواش، چهار ردیف گردان تماشاچی، فروشگاه وسایل ورزشی، کافی‌شاپ، رستوران و بوفه است. در طبقه بالای این سالن، ورزش‌های رزمی مانند تکواندو و کیک بوکسینگ آموزش داده می‌شود.اسکواش بانوان نیز در سالن بدن‌سازی قرار دارد و شامل سه سالن اسکواش با رختکن و دوش در طبقه همکف است.

تیراندازی

باشگاه تیراندازی تیگرا در قسمت شمالی مجموعه و کنار باشگاه بانوان قرار دارد. این باشگاه ۹ لاین تیراندازی اهداف ثابت و ۶ دستگاه فالینگ تارگت در رشته‌های تفنگ و تپانچه بادی دارد و به بانوان و آقایان از ۶ سال به بالا آموزش می‌دهد.

56 3 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

سالن خانوادگی باشگاه انقلاب

اگر دوست دارید به‌همراه خانواده و فرزندان یک روز ورزشی شاد را تجربه کنید پیشنهاد می‌دهیم سری به سالن خانوادگی باشگاه انقلاب بزنید. این مجموعه دارای چهار سالن در ابـعاد ۳۸×۱۴ متر است. این سالن‌ها مورد استفاده رشته‌های مختلف ورزشی (والیبال دختران و پسران، بسکتبال دختران و پسران، فوتسال دختران و پسران) قرار دارد. سالن خانوادگی در قسمت شمالی مجموعه، جنب زمین چمن مصنوعی فوتبال قرار گرفته است.

%name مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

سالن یادگار باشگاه انقلاب

سالن چند منظوره یادگار امام با نام مصطفی خمینی در ضلع شمال شرقی ساخته شد و بزرگ‌ترین سالن مجموعه انقلاب است. این سالن در ابعاد ۴۰×۶۰ متر در طبقه همکف مورد استفاده رشته‌های مختلف ورزشی مثل والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال، تیر و کمان، بدمینتون و… قرار می‌گیرد؛ در این قسمت یک سالن سونای خشک نیز قرار گرفته است. طبقه دوم دارای مساحت ۴۴۷ متر مربع است که در حال حاضر محل استقرار فدراسیون تنیس است.

صخره‌نوردی باشگاه انقلاب

یکی از ورزش‌های مهیج و هیجان‌انگیز باشگاه انقلاب صخره‌نوردی و اسلک لاین است. باشگاه وی راک در این مجموعه، آموزش این ورزش‌ها را بر عهده دارد.

مجموعه پدل باشگاه انقلاب

پَدِل Padel که به‌عنوان ورزش قرن ۲۱ شناخته می‌شود، بازی شاد و مهیج و ترکیبی از ورزش‌های تنیس و اسکواش است. مجموعه پدل انقلاب چهار زمین بازی و امکانات جانبی همچون فروشگاه، کافه، رستوران، سالن بدن‌سازی ورزش‌های راکتی و سالن رزمی دارد.

سایر رشته‌های ورزشی

رشته‌های ورزشی متعدد دیگری در باشگاه انقلاب فعالیت دارند و می‌توانید بر اساس علاقه در هر یک از این کلاس‌ها شرکت کنید:

بدمینتون: سالن خانوادگی و سالن یادگارامام

بسکتبال: سالن شماره سه و سالن خانوادگی، سالن سی نگین

تیروکمان: سالن خانوادگی و سالن یادگارامام

فوتسال: سالن سه، سالن‌های خانوادگی و سالن چندمنظوره

والیبال: سالن سه، سالن خانوادگی، سالن ۱۱، سالن سی نگین، سالن یادگار امام

پینگ پنگ باشگاه انقلاب: اين ورزش جذاب قسمتی از آکادمی اسکيت است که در ضلع جنوبی مجموعه، نبش خيابان اصلی، رو‌به‌روی سالن اسکیت سرپوشیده قرار گرفته است.

ژیمناستیک، پینت بال و…

ماهیگیری باشگاه انقلاب

برای علاقه‌مندان به فعالیت مفرح ماهیگیری، این امکان در مجموعه انقلاب فراهم شده است. استخر ماهیگیری مجموعه ورزشی دارای ابعاد ۴۰×۲۰ متر، با عمق ۵/۳ متر و مساحت دو هزار متر مربع است که گنجایش شش هزار قطعه ماهی قزل آلا و کپور را دارد. همچنین می‌توانید علاوه بر ماهیگیری از بوفه‌ای که در محیط این استخر قرار گرفته است، برای سرخ کردن ماهی دلخواه خود و صرف آن به‌همراه خانواده در محیط زیبای اطراف استخر بهره‌مند شوید.

امکانات جانبی باشگاه انقلاب

امکانات باشگاه انقلاب محدود به سالن‌های ورزشی نمی‌شود. در این مجموعه که یکی از جامع‌ترین جاذبه های گردشگری استان تهران برای ورزش‌دوستان به شمار می‌رود، فضاهایی نیز به استراحت، تفریح و فعالیت‌های هنری اختصاص داده شده است.

دهکده سبز باشگاه انقلاب: دهکده سبز، اولین و تنها فضای فرهنگی- هنری باشگاه انقلاب است. این دهکده با داشتن فضایی سبز و دلنشین به مکانی دنج و با صفا تبدیل شده است. دهکده سبز دارای امکانات متنوعی چون کافه، رستوران، کتاب‌فروشی، گالری و آکادمی هنری است و برای کسانی که در جاده سلامتى در حال پياده‌روى و ورزش هستند، مکانی مناسب برای استراحت محسوب می‌شود.
کارزین باشگاه انقلاب: کارزین باشگاه انقلاب یکی دیگر از فضاهای باصفای این مجموعه است که با چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا به رشته‌کوه‌های البرز، برج میلاد، زمین چمن گلف و انبوهی از درختان کاج، یک روز عالی را به شما هدیه می‌دهد.
فودکورت باشگاه انقلاب: فودکورت باشگاه انقلاب در دو طبقه، محیطی‌ دلنواز را برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است.
خانه کودک:سالن همایش و سینمایی راگادید باشگاه انقلاب: باشگاه انقلاب مجهز به سالن‌های همایش و سینمای راگادید است که مناسب برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و… است. این سالن کنار استخر چهار فصل آقایان قرار دارد.

57 3 مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

نحوه دسترسی به مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

باشگاه انقلاب یکی از مراکز تفریحی ورزشی استان تهران است. این ورزشگاه در شمال پایتخت در حد فاصل بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و خیابان سئول قرار دارد.باشگاه انقلاب دارای چهار ورودی است که درب جنوبی این مجموعه به اتوبان نیایش، درب شرقی در کنار بوستان ملت، درب غربی آن در خیابان سئول و درب شمالی آن در خیابان نمایشگاه بین‌المللی تهران است.
دسترسی با وسیله شخصی: بهترین مسیر دسترسی به این باشگاه از طریق خیابان ولیعصر است. در این خیابان پس از رسیدن به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد بلوار حاشیه‌ای شوید و از اولین خروجی خارج شوید. این مسیر شما را به ورودی غربی باشگاه انقلاب خواهد رساند.
دسترسی با وسیله نقلیه عمومی: با استفاده از اتوبوس‌های تندرو به‌راحتی می‌توانید به باشگاه انقلاب بروید. با سوار شدن در خط هفت تندرو در طول خیابان ولیعصر، در ایستگاه نیایش پیاده شوید. با گذر از کنار پارک ملت، بعد از ۱۰ دقیقه پیاده‌روی به ورودی باشگاه می‌رسید.

%name مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سيامک

    درود بر همه ای خوبیه راه تندرستی قشنگ و با صفا و اما قیمتها خرداد ۱۴۰۰ ورودی هر نفر ۲۵ و پارکینگ خودرو ۸ تومن بولینگ نیم ساعت ۱۶۰ و یک ساعت ۲۵۰

    ۲۷ خرداد, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد