جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مازندران دومین استان کشور در سکونت روستایی

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ تیر ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۱۴-مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: از لحاظ سکونت در روستاها و ماندگاری در آن، استان مازندران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، جان‌الله عبدی امروز سیزدهم تیرماه در نشست شورای اسلامی و دهیاران بخش امامزاده عبدالله که با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در روستای هلومسر برگزار شد، با بیان اینکه باید از مهاجرت بی‌رویه به شهر و حاشیه‌نشینی روستاییان در حاشیه شهرها جلوگیری شود، اضافه کرد: اراضی و زمین‌های مستعد روستایی باید به دست روستاییان رشد پیدا کند و با بوم‌گردی و استفاده از فضاهای بی‌نظیر گردشگری به فکر ایجاد درآمد بیشتر مردم آن هستیم.

عبدی تصریح کرد: ایجاد تولیدات روستایی و انتقال آن به شهر، تامین ارزاق عمومی در روستاها و پرورش تولیدات مختلف در روستاها اقدامات مهمی است که افزایش درآمد خانوارهای روستایی را به همراه دارد و باعث افزایش پایدار درآمدی در روستاها و ماندگاری جمعیت می‌شود.

وی با اعلام اینکه امیدواریم در سرشماری آینده جمعیت کشور رقم زیادی از مردم مازندران در روستاها سکونت پیدا کنند، عنوان کرد: چند دهه قبل جمعیت روستاها از جمعیت شهرها بیشتر بود و این روند هم‌اکنون معکوس شده است.

عبدی با تاکید بر اینکه مازندران بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۵ درصد آن در روستاها سکونت دارند، اظهار کرد: از لحاظ سکونت مردم مازندران در روستاها و ماندگاری در آن، استان مازندران رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک دهه از فعالیت دهیاری‌ها می‌گذرد، افزود: با توجه به اینکه دهیاری‌ها منابع مالی قوی ندارند برای مدیریت صحیح بخشداران و فرمانداران باید آنها را مورد حمایت خود قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه با ایجاد دهیاری سازندگی در روستاها آغاز شد، افزود: دهیاری‌ها رقابت با برخی شهرداری‌ها را هم از سر گرفتند و از نیروهای قدرتمند محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون ۳۰ هزار دهیاری در کشور وجود دارد، یادآور شد: سهم مازندران در بین استان‌های کشور ۱۹۱۶ دهیاری است که تلاش‌های چشمگیری در عمران و آبادانی روستاها دارند.

2255 مازندران دومین استان کشور در سکونت روستایی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد