رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ دی ۱۳۹۲

ماجرای بانکی که برای جامع شدن درجا می‌زند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۲۴ – اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ بانک اطلاعات مرجع (موسسه‌ی باستان‌ گرافیک سابق) در اصفهان، تهیه‌ی طرح «بانک جامع اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور» را به سازمان متولی این حوزه‌ها ارائه کرد و پس از موافقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با آن طرح، روند اجرای پروژه سرعت گرفت و هشت‌ماه بعد، رییس‌جمهور طرح کلی آن را رونمایی کرد؛ ولی حالا به‌نظر می‌رسد این طرح آن‌طور هم که به‌نظر می‌رسید، با سرعت پیش نرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس آنچه در پورتال سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اوایل دی‌ماه ۱۳۹۱ منتشر شد، کار تهیه‌ی این بانک جامع اطلاعاتی که برای نخستین‌بار در کشور آغاز شد، قرار بود به‌دلیل نبودن یک منبع جامع و کامل شامل اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مربوط به استان‌های سراسر کشور در یک مجموعه‌ی منسجم دنبال شود؛ ولی با احتساب کبیسه بودن سال پیش، تا کنون ۳۶۸ روز (۲۱ دی‌ماه سال گذشته) از رونمایی این منبع جامع می‌گذرد و هنوز ۱۰۰ درصد تکمیل نشده است.

اردیبهشت‌ماه امسال، قائم‌مقام این موسسه در توضیح‌هایی درباره‌ی روند اجرای این پروژه به خبرنگار ایسنا گفت: چون در زمان رونمایی از پروژه، طرح تکمیل نشده بود‌، قرار شد حدود یک‌ماه بعد برای تعیین تکلیف و رفع موانع و نواقص، جلسه‌ای با مسوولان سازمان میراث فرهنگی برگزار شود؛ ولی بعد از حدود یک‌ماه نامه‌نگاری، قرار شد این جلسه با حضور زیرمجموعه‌های سازمان تشکیل شود. به همین دلیل، این شرکت در آن جلسه حضور پیدا نکرد، تا این‌که ۲۰ بهمن‌ماه سال گذشته با رییس وقت سازمان – محمدشریف ملک‌زاده – دیداری حضوری داشتیم و او همان زمان به‌صورت کتبی دستور داد تا این طرح تا یکم فروردین‌ماه امسال به‌صورت کلی تکمیل و ارائه شود، ولی متأسفانه باز هم استان‌ها در این قضیه کوتاهی کردند.

محمدرضا شهیدی اظهار کرد: قبل از تعطیلات نوروز آن سال، در جلسه‌ای که با رییس وقت روابط عمومی سازمان و مدیرکل امور استان‌ها داشتیم، قدری این مسأله بررسی شد؛ اما بعد از جلسه، اطلاع پیدا کردیم که مدیرکل امور استان‌ها در نامه‌ای به همه‌ی اداره‌های کل میراث فرهنگی و گردشگری کشور دستور لغو این پروژه را داده است و توجیه این کار نیز اطلاع نداشتن او از این پروژه بود. با این وجود، پس از این اتفاقات موفق شدیم که مدیرکل وقت امور استان‌ها را توجیه کنیم و قرار شد کار و اعتبار اجرای پروژه برعهده‌ی این شرکت باشد و فقط بخش ترجمه‌ی آن توسط استان‌ها انجام شود که متأسفانه آن‌ها هنوز به این تعهد عمل نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در آن زمان مطرح شد که تا اردیبهشت‌ماه امسال و در مدت حدود هفت‌ماه، ۷۰ درصد اطلاعات بانک جامع اطلاعات میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری تهیه شده است؛ اما چرا ۳۰ درصد باقی‌مانده‌ی پروژه در طول هشت‌ماه گذشته به پایان نرسیده است؟ نباید این موضوع را نیز از ذهن دور داشت که مشکلات مطرح‌شده در این پروژه در زمان مسوولان سابق سازمان میراث فرهنگی بوده است و باید وضعیت این پروژه در طول پنج‌ماه مدیریت مسوولان جدید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گیرد. همچنین باید دید که آیا دو طرف در این پروژه، یعنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بانک اطلاعات مرجع، هر کدام سهم خود را در به پایان رساندن این پروژه ادا کرده‌اند؟

این در حالی است که قائم‌مقام بانک اطلاعات مرجع (موسسه‌ی باستان گرافیک سابق) در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: با آمدن افراد جدید به سازمان میراث فرهنگی پیگیری‌های مختلفی را در این زمینه از طریق نامه و حتی برگزاری جلسات به‌صورت حضوری انجام دادیم، اما متأسفانه هنوز جوابی نگرفته‌ایم.
ug ماجرای بانکی که برای جامع شدن درجا می‌زند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *