رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ بهمن ۱۳۹۲

لزوم رقابت فعال در صنعت توریسم ایران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ – گروه گردشگری- هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته کیش در حالی برگزار شد که به‌رغم اهمیت و تاثیرگذاری این نمایشگاه، اخبار آن از یکسو به‌دلیل همزمانی با کشمکش‌های درونی سازمان میراث فرهنگی برای تغییر ریاست آن و از سوی دیگر به‌دلیل دعوت نشدن رسانه‌ها انعکاس بسیار اندکی پیدا کرد. گویی بانیان آن به اهمیت نقش رسانه در رونق نمایشگاه و پیگیری اهداف آن چندان اعتقادی ندارند و بنابراین جای خالی اخبار نمایشگاه در رسانه‌های مکتوب و آنلاین نمایان بود.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور، در بازدید از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته کیش، نمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تاسیسات گردشگری را ابزاری قابل اتکا در راستای توسعه صنعت گردشگری کشور خواند. به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد استقبال قابل توجه تاسیسات گردشگری از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته کیش را نشانی از اهمیت و جایگاه بازار رقابتی صنعت گردشگری در کشور دانست و گفت: از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه استقبال قابل توجه صنوف مختلف مرتبط با صنعت گردشگری به شمار می‌آید که به نسبت نمایشگاه سال گذشته، دو و نیم برابر رشد داشته است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد: این نمایشگاه به توسعه صنعت گردشگری، تقویت گردشگری دریایی، فعالیت آژانس‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری، هتلداری و تجهیزات و صنایع وابسته و همچنین معرفی جاذبه‌ها و رویدادهای گردشگری منجر شود. رحمانی موحد حین بازدید از غرفه‌های برپا شده، تقویت بعد بین‌المللی نمایشگاه‌های گردشگری را عامل مهمی برای بازاریابی در این عرصه خواند و یادآور شد: حضور
۱۸۲ شرکت فعال داخلی و خارجی در حوزه گردشگری و ۱۱۰ شرکت در زمینه صنایع دستی کشورمان به همراه دو کشور خارجی در این نمایشگاه فرصتی ارزنده به شمار می‌آید تا عرصه رقابتی فعال در صنعت گردشگری کشور تقویت شود.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، این نمایشگاه با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی‌های کشور در زمینه صنعت گردشگری، معرفی هتل و هتل‌آپارتمان‌ها، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی، مراکز تورگردانی، خطوط هوایی، دریایی و ریلی، فراهم کردن زمینه شناخت و تبادل اطلاعات سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری، معرفی موسسات و شرکت‌های IT، تجهیزات هتلداری، شرکت‌ها و موسسه‌های ارائه‌دهنده خدمات سفر، مقاصد گردشگری ایران و جهان و عرضه صنایع دستی استان‌های مختلف کشور برگزار شد. به گفته برخی شرکت‌کنندگان، این نمایشگاه گرچه نسبت به سال گذشته به لحاظ کمی پیشرفت‌هایی داشته، اما همچنان در کیفیت دچار مشکلاتی بود که لازم است برطرف شود.
ملاقات معاون گردشگری با صنوف گردشگری کیش
همچنین در حاشیه بازدید رحمانی موحد از هفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته کیش نشستی با حضور وی و صنوف صنعت گردشگری این جزیره برگزار شد. در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات این صنوف بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در این نشست که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز حضور داشت، رحمانی موحد برنامه‌های سازمان به‌منظور توسعه گردشگری و تسهیل فعالیت بخش خصوصی را تشریح و همچنین راهکارها و چشم‌اندازهای این صنعت را تشریح کرد.
وی با تکیه بر سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه روابط بین‌الملل و رونق صنعت گردشگری کشور، تمرکز بر مبحث بازاریابی و تبلیغات، گسترش بازارهای رقابتی، توجه به نحوه اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در عرصه مجازی، ارتباط
دو سویه با کشورهای هدف، تلاش جهت تسهیل ورود گردشگران خارجی، توسعه شاخه‌های مختلف صنعت گردشگری کشور از جمله سلامت و مذهب را از مهم‌ترین اجزای شکل‌دهنده الگوی عملیاتی پیش رو خواند.
رحمانی موحد همچنین با تاکید بر برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در سطحی شایسته و حضور پر‌رنگ در عرصه‌های بین‌الملل، فعالان بخش خصوصی را بازوی اجرایی و عامل پیشبرد صنعت گردشگری کشور در دو سطح داخلی و خارجی خواند. این مقام مسوول در پایان نشست ضمن ابراز حمایت همه‌جانبه از صنوف و فعالان بخش خصوصی، نسبت به تلاش فرابخشی در راستای هماهنگ کردن دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری و رفع موانع و همچنین تسهیل فعالیت در عرصه صنعت گردشگری کشور نوید داد.
منبع : دنیای اقتصاد
1b8801aa41745cd5ecefa818bc42afab لزوم رقابت فعال در صنعت توریسم ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *