جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

لذت گردشگری دریایی در آستارا با شناورهای تفریحی

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ تیر ۱۳۹۵

آستارا – ایرنا – جمع کثیری از مسافران با ورود به آستارا از امکانات موجود در نوار ساحلی این شهرستان نظیر شناورهای تفریحی بهره مند می شوند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا نوار ۱۸ و نیم کیلومتری ساحل در شهرستان آستارا ظرفیت بالقوه ای را برای صنعت گردشگری دریایی در این شهرستان به وجود آورده است.
زیبایی دلنواز نوار ساحلی آستارا در کنار کوه و جنگل تابلوی زیبایی از جلوه های آفرینش را در این شهرستان خلق کرده است.
تمامی این زیبایی های سحرآمیز شاید برای شهروند آستارایی به سبب تماشای مداوم آن چندان جذابیتی نداشته باشد ولی آدمی به عمق این زیبایی و جذابیت زمانی پی می برد که خیل گردشگران از نخستین لحظه ورود به شهرستان آستارا می پرسند: آقا ببخشید از کدام مسیر می توانیم به نوار ساحلی برسیم؟
یکی از جاذبه ها و تفریحات غیر قابل انکار سواحل در فصل تابستان دریا گردی یا همان گردشگری دریایی است که چند سالی می شود در شهرستان آستارا نیز این فرصت به سبب وجود شناورهای تفریحی برای گردشگران فراهم شده است.
دل به دریا زدن مسافران پس از خستگی چندین ساعته باعث ماندگاری آنها جهت بهره مندی از دیگر جاذبه های گردشگری آستارا می شود.
هنگ مرزی شهرستان آستارا چند سالی می شود که با ساماندهی قایق های تفریحی زمینه بهره مندی گردشگران از نوار ساحلی را فراهم می کند.
فرمانده هنگ مرزی آستارا روز پنجشنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: ساماندهی قایق های موتوری با صدور کارت فعالیت یک ساله ، بیمه و همچنین در اختیار گذاشتن تجهیزاتی نظیر جلیقه نجات باعث استقبال بیش از پیش گردشگران شده است.
سرهنگ ایرج زارعی با اشاره به اینکه برای چهارمین سال پیاپی مرزبانی آستارا وظیفه ساماندهی این قایق های موتوری را بر عهده دارد ، افزود: این ساماندهی با هدف خدمات دهی بهتر به مردم در چارچوب مقررات و در راستای اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در تابستان امسال ، ۹۲ فروند قایق موتوری تفریحی در قالب شش شرکت تعاونی به مسافران و گردشگران تابستانی خدمات لازم را ارائه می دهند.
یکی از ظرفیت های بالقوه گردشگری ایران٬ دریا و ساحل است که هم ابعاد گسترده ای برای سرمایه گذاری دارد و از جذابیت بالایی توریستی نیز برخوردار است.
به مجموعه فعالیت های تفریحی و سرگرمی که در محیط های دریایی از سوی گردشگران انجام می شود٬ گردشگری دریایی گفته می شود.
این صنعت در بیشتر کشورهای دنیا با توجه به تورهای دریایی٬ حمل نقل دریایی٬ ورزش ها و تفریحات آبی٬ غواصی و سایر سرگرمی های مرتبط با ساحل و فراساحل در صدر برنامه های گردشگری قرار دارد.
وجود یک هزار و ۲۰۰ واحد تجاری در بازارچه آستارا و نیز وجود سواحل و طبیعت بکر و نیز واقع شدن در مسیر تردد شمالغرب کشور مهمترین دلایل موثر در افزایش تعداد مسافران ورودی به شهرستان آستاراست.
شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با داشتن جذابیت های گردشگری متعدد سالانه بالغ بر شش میلیون گردشگر داخلی و حدود ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی را به خود جذب می کند.
آستارا لذت گردشگری دریایی در آستارا با شناورهای تفریحی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد