رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ خرداد ۱۳۹۶

قفل های موزه

اشتراک گذاری

پروژه آسیب شناسی قفل های مورداستفاده در خزانه وموزه ها
قفل وسیله ای برای تامین امنیت بهتر درب خانه، مغازه و فروشگاه ، صندوق، قفسه، گنجه، دولابچه ،وسائط نقلیه و حفظ ونگهداری اماکن مهم مانند خزانه موزه وبانک می باشد . قفل را تنها با کلید ورمز مخصوص می توان باز کرد.قفل درهای خانه ها بیشتر قفل استوانه ای است.قسمت بیرون زده از قفل یک زبانهٔ فنرسوار و گوه ای شکل است.هنگامی که در را می بندید این زبانه با صدای مختصری در قاب خود جای می گیرد.بعضی قفل ها اصلاً کلید ندارند.در قفل رمزی از رمز استفاده می شود.با چرخاندن حلقه هایی یا فشار دادن دکمه هایی رمز را به قفل می دهند تا باز شود.اتاق های امن بانک ها غالباً قفل های رمز زمانی دارند.این قفل ها درها را شب بسته نگه می دارند و تا زمان معینی باز نمی کنند.

تاریخ قفل به بیش از ۴۰۰۰سال قبل در چین و مصرمربوط می شود که از نوعی قفل چوبی استفاده می شد.در قرن پانزدهم میلادی، صنعت گران اروپایی قفل های ساده ای از فلز ساختند.اولین بار قفل های طرح جدید را رابرت بارون و جوزف برامه در دههٔ ۱۷۸۰ م در انگلستان ساختند. قفل استوانه ای را لینوس یل. جونیور در سال ۱۸۶۵ م در امریکا ساخت.امروزه بعضی از قفل ها الکترونیکی اند.

انواع قفل وکاربردهای آنها
۱) قفل آویز به قفل حلقه‌دار قابل حملی گفته می‌شود که با کلید، با رمز یا با برق باز و بسته شود.یک قفل آویز تشکیل شده از یک حلقه فلزی که به یک محفظه فلزی متصل است. قفل‌های آویز کوچک، معمولاً حلقه‌ای به ضخامت ۲ تا ۳ میلیمتر و دهنه ۱ سانتیمتر دارند. قفل‌های آویز بزرگ ممکن است حلقه‌هایی به ضخامت ۸ میلیمتر و دهنه‌ای تا ۱۰ سانتیمتر داشته باشند.قفل‌آویز از روزگار کهن در چین وجود داشته‌ است . در اروپا نخستین بار سلت‌ها این گونه قفل را به‌کار بردند. بازرگانان سلتی برای محفوظ نگه داشتن پول‌های خود از قفل‌های آویز استفاده می‌کردند.
۲) قفل های کتابی معمولی که در درب منازل بصورت دستی وبرقی مورد استفاده قرار می گیرد.
۳) قفل های سوئیچی ساده وکامپیوتری که در ورودی اتاق ها ، کمد وگنجه وفایل های چوبی و آهنی استفاده می شود.
۴) قفل صندوق امانات
روند رو به افزایش سرقت از منازل و اماکن در سطح جهان توجه همگان را به ضرورت داشتن محلی امن برای حفاظت از اشیاء، اسناد و اوراق گرانبهای شخصی معطوف داشته است.به این لحاظ بانک های معتبر، هتل ها، مراکز پستی، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و ترمینال های اتوبوس رانی استفاده از صندوق امانات را در زمره مهمترین خدمات خود قرار داده اند تا به این وسیله هم موجبات اطمینان خاطر بیشتر مشتریان خود را فراهم کنند و هم به عنوان بهترین ابزار برای تبلیغ و جذب مشتریان ارزشمند جدید مورد استفاده قرار دهند.شرکت های ارایه کننده خدمات در زمینه ساخت قفل با بهره گیری از امکانات و تجارب فنی گسترده خود بدون کوچکترین وابستگی به خارج پیشگام طرح و ساخت صندوق های امانات بصورت انبوه شده و در حال حاضر بانک های کشور مجهز به سیستم صندوق های امانات می باشند.
۵)درب ضد سرقت” تاپ سکیوریتی ” علاوه بر کلیه موارد دربهای نرمال سکیوریتی دارای:

سیستم قفل کارتی بدون تماس (فقط با نزدیک کردن کارت به محل مخفی کارت خوان، قفل باز میگردد)
قفل الکترو مکانیک ۱۵ زبانه با امکان قفل در سه جهت (بالا، روبرو، پایین)
سیستم برق اضطراری اتوماتیک (در هنگام قطع برق اتوماتیک از باطری تغذیه شده و پس از وصل برق، اتوماتیک از برق شهر استفاده مینماید)
دوربین مدار بسته و خروجی کابل جهت انتقال تصویر به تلویزیون
دارای لیمیت سوییچ های حساس الکترونیکی برای تعیین دامنه عملکرد قفل یا باز بودن
دارای دکمه شستی از سمت داخل برای سهولت فرمان دهی از داخل
دارای لامپ های الکترونیکی اعلام کننده وضعیت قفل
رو کوب ام دی اف مخصوص چارچوب متناسب با رنگ روکش درب

مشخصات ارائه شده فوق برای تیپ استاندارد درب ” های سکیوریتی” استفاده شده است و در صورت نیاز به استفاده از دیگر قفل و سیستم های الکترونیکی(اثر انگشتی، کدینگ، ریموت کنترلی و …) طبق نظر کارفرمای محترم اقدام خواهد گردید.
۶)قفل برقی الکترو مغناطیسی جهت دربهای اتوماتیک ، فلزی ، چوبی ، شیشه ای سکوریت با امکانات سیستم برق اضطراری اتوماتیک – در هنگام قطع برق بصورت اتوماتیک از باطری تغذیه می کند و پس از وصل برق، از جریان برق شهر استفاده مینماید- دارای لیمیت سوییچ های حساس الکترونیکی برای تعیین دامنه عملکرد قفل یا باز بودن دارای دکمه شستی از سمت داخل برای سهولت فرمان دهی از داخل دارای لامپ های الکترونیکی اعلام کننده وضعیت قفل با رو کوب ام دی اف مخصوص چارچوب متناسب با رنگ روکش درب می باشند.
تجهیزات سخت افزاری قفل ها ی برقی شامل قفل و یرآق آلات مربوط به درب به شرح ذیل:
– انواع قفل های مکانیکی و الکتریکی و الکترومکانیکی
– فنر هدایت کابل
– دستگیره درب
– آرام بند برای انواع درب ها (درب های دو لنگه مجهز به هدایت کننده درب).
– انواع دستگیره خروج اضطراری
کلید و سیلندر برنامه پذیر و با امنیت بسیار بالا به شرح ذیل:
– انواع کلید و سیلندر متناظر با امنیت بسیار بالا و با قابلیت کلید مستر و انواع کلید و سیلندر الکترومکانیکی با امنیت بالا و با قابلیت کلید مستر
– امکان برنامه ریزی مکانیکی و الکترونیکی کلیدها و سیلندر ها و تهیه گزارش از کلید ها و سیلندر ها
– امکان زمانبندی کارکرد کلید ها
انواع قفل های برقی مورد استفاده درصندوق ها ودرب های ضد سرقت عبارت است از :

مدل SBM-7100 با امکانات
– رمز قابل انتخاب از ۴ الی ۱۲ رقم
– قفل شدن صفحه کلید به مدت ۵ دقیقه در صورت ۳ بار اشتباه وارد کردن رمز
– امکان تغییر آسان و سریع رمز فقط توسط کاربر اصلی
– امکان بازیابی دفعات باز کردن
– دارای زنگ هشدار برای اعلام باز ماندن قفل
– قابلیت فعال و غیر فعال کردن بوق
– مجهز به کارت خوان Contactless
– حفظ دائم رمز در صورت اتمام باتری
– قابلیت استفاده از رمز و و کارت تواما
– قابلیت غیر فعال کردن کارت خوان
– ارتباط با کامپیوتر
– گزارش گیری از ۱۰ بار آخر باز و بسته شدن

مشخصات فنی
– محرک: موتور الکتریکی گیربکس دار
– تغذیه: ۴ عدد باتری قلمی A-A
– ابعاد بخش داخلی:۸۵mm * 63 mm * 27 mm
– ابعاد بخش خارجی: ۱۴۰mm * 85mm * 25mm
– وزن:۷۲۰ گرم
– وزن صندوق: ۲۶ کیلوگرم
– دارای ساعت داخلی: RTC

مدل SBS-2603با امکانات
– رمز قابل انتخاب از ۱ الی ۸ رقم
– قفل شدن صفحه کلید به مدت ۹ دقیقه در صورت ۳ بار اشتباه وارد کردن رمز
– امکان تغییر آسان و سریع رمزو بازیابی دفعات باز کردن تا ۵۸ مورد
– دارای رمز اصلی جهت مکانهای هتلی ودارا بودن کلید اضافی، جهت استفاده در صورت خراب شدن قفل
مشخصات فنی
– تغذیه: ۴ عدد باتری وابعاد: H260 * W380 * D300 ووزن صندوق: ۱۹ کیلوگرم ودارای ساعت داخلی: RTC

مدل ۲S-7000با امکانات
– رمز قابل انتخاب از ۴ الی ۱۲ رقم
– قفل شدن صفحه کلید به مدت ۵ دقیقه در صورت ۳ بار اشتباه وارد کردن رمزوامکان تغییر آسان و سریع رمز فقط توسط کاربراصلی وبازیابی دفعات باز کردن ودارای زنگ هشدار برای اعلام باز ماندن قفل و حفظ دائم رمز در صورت اتمام باتری باقابلیت غیر فعال کردن کارت خوان و ارتباط با کامپیوتر وگزارش گیری از ۱۰ بار آخر باز و بسته شدن
مشخصات فنی(محرک: موتور الکتریکی گیربکس دار،تغذیه: ۴ عدد باتری قلمی A-Aووزن صندوق: ۷۰ کیلوگرم
۷)قفل کارتخوان: امروزه قفل های کارتخوان موارد استفاده زیادی دارد و جهت امنیت بالاتر وکنترل دسترسی وتردد مورد استفاده قرار می گیرد. این سامانه شامل مرکز کنترل[کارتخوان مغناطیسی، انواع قفل مکانیکی، لوله فنر هدایت کابل، کلید فشاری و سیستم اعلام خطر می باشد.مرکز کنترل مغز سیستم است و کلیه اطلاعات و فرمانهای لازم از طریق حافظه کامپیوتری تعریف و برنامه ریزی می شوند . همچنین فرمانهای لازم به باز شدن درب و یا قطع سیستمهای جانبی اعلام خطر نیز توسط آنها صورت می گیرد.مراکز کنترل در داخل خود دارای باطری می باشند که درمواقع اضطراری برق مورد نیازسیستم وقفل را تامین می کند.کارتخوانقسمتی از سیستم می باشد که در کنار درب نصب شده و وظیفه دریافت و انتقال اطلاعات مربوط به کد کارت و کد شناسایی شخصییا کد مشترک عمومی به مراکز کنترل عهده دار می باشد. این برنامه جهت نمایش وضعیت هر درب بصورتی است که رنگ سبز نشان دهنده درب همیشه باز ،رنگ زرد علامت باز شدن درب بصورت مجاز و رنگ قرمز نشان دهنده وضعیت خطر مانند باز ماندن درب می باشد و در حالت عادی هر درب به رنگ خاکستری و نشان دهنده بسته بودن آن می باشد. همچنین نرم افزارهای جانبی دیگر از قبیل کلید فشاری که برای خارج شدن سریع معمولا” در سمت داخلی قسمت محافظت شده به کار می رود و با زدن شستی در باز شده و بعد از خروج فرد، با فنری که به درب متصل است، درب بسته می شود.
انواع کارتخوان : ۱-کارتخوان مغناطیسی:معمولی ترین نوع کارتخواناست. دارای صفحه کلیدی جهت دریافت کد شناسایی شخصی ویا کد مشترک عمومی برای باز کردن درب می باشد .کارت مخصوص این نوع کارتخوان دارای نوار مغناطیسی در پشت خود می باشد که حاوی کد مربوطه بوده ودر مقابل میدانهای مغناطیسی حساس می باشد.
۲-کارتخوان ویگاندکاملا ظاهری شبیه به کارتخوان مغناطیسی را داشته ولی از ضریب اطمینان بسیار بالاتری برخوردار است .کارت مخصوص این نوع کارتخوان بدون نوار مغناطیسی و غیر قابل کپی است .در نتیجه در مقابل میدان مغناطیسی حساسیت نخواهد داشت.
۳-کارتخوان بدون تماس بردکوتاه وبلند:با نزدیک شدن کارت مخصوص به آن ، سیستم کارت را می خواند. این نوع کارتخوان در محلهایی استفاده می گردد که کارتخوان نباید در دید قرار گیرد و یا بعلت تردد زیاد نیاز به سرعت عمل بیشتری می باشد. در اکثر موارد داشتن کارت بر روی سینه جهت فعال نمودن این نوع کارتخوان کافی است.
۴-کارتخوان های بیومتریک نظیر اثر انگشت ، صورت و یا قرنیه چشم.ففل اثر انگشتی با امکان ورود کلمه رمز
نصب این قفل با ایجاد یک حفره با قطر ۵سانتیمتر بر روی درب ،بدون نیاز به کنده کاری دیگر بر روی سطح داخلی وبیرونی درب انجام می گیرد لذا می توان بدون تغییر درقفل قبلی درهرنقطه دیگر درب نصب گردد .

قفل دستگیره اثرانگشتی
دارای سیستم سخنگو
امکان بازکردن توسط رمز
قابلیت بازکردن درب توسط ریموت کنترل
ظرفیت ۱۰۰ اثرانگشت
محافظ کشویی جهت سنسور اثرانگشت
زمان تشخیص اثرانگشت کمتر از یک ثانیه
دارای سنسورنوری اثرانگشت
طراحی ظریف و زیبا
قابلیت قفل شدن بصورت اتوماتیک و دستی
مصرف بسیارکم بدون نیازبه برق
دارای سیستم هشدار اتمام شارژباطری
قفل دستگیره کارتی پردازنده پارس LC80
دارای سیستم سخنگو
امکان بازکردن توسط رمز یا کارت بدون تماس
قابلیت بازکردن درب توسط ریموت کنترل
قابلیت بازکردن درب توسط کلید مکانیکی
امنیت بسیار بالا
طراحی ظریف و زیبا
قابلیت قفل شدن بصورت اتوماتیک و دستی
مصرف بسیارکم بدون نیازبه برق
دارای سیستم هشدار اتمام شارژباطری

۸)قفل های مگنت
قفل های مگنت با قدرتهای قابل تحمل مختلف ، قابل نصب برروی درب و شیشه و استفاده برروی کمدهای چوبی

خصوصیات

دارای کلید قطع کننده جریان برق
کنترل جریان الکتریکی جهت جلوگیری از گرم شدن قفل
قابلیت تشخیص باز یا بسته بودن درب
متناسب برای درب های شیشه ای

مشخصات

وزن : ۸۰۰ گرم
سایز : ۴۴ * ۳۸ * ۲۲۸ mm
ولتاژ نرمال : ۱۲ ولت
خطای ولتاژ : ۱۰%
جریان کار : ۱۰۴۰ میلی آمپر
دمای مناسب کارکرد : ۲۰c ~ 70C
مصرف برق در حالت کارکرد : ۲۱ وات
مصرف برق در حالت ثابت : ۳.۶ وات
قابل تنظیم برای خروج اضطراری از درب

۹) قفل هوشمند ضد سرقت

قفل هوشمندضد سرقت درپشت درب اماکن مهم به ویژه خزانه ها نصب می شود وامکان تخریب قفل بوسیله سارقین کاهش می یابد.سرقت یکی از جرائم غیر قابل پیش بینی برای همه اقشار جامعه میباشد، ولی ما فقط وقتی به آن توجه میکنیم که از سرقت منزل و یا محل کار دیگران در اطراف خود آگاه میشویم که گاها میتوانستیم جای آنها باشیم و مورد عبرت دیگران قرار بگیریم، پس بهتر است قبل از روبرو شدن با صحنه قفل تخریب شده درب آپارتمان و یا محل کار خود و از دست دادن آنچه که به دست آوردنش دشوار و یا اغلب غیر ممکن میباشد، به فکر نصب قفل ضد سرقت ، بر روی درب منزل و یا محل کار خود باشیم که نصب آن پشت درب از داخل بدون امکان هرگونه دسترسی یا تخریب، ورود سارقین را از طریق درب ورودی به هر روش و به صورت ۱۰۰% تضمین شده مطلقا غیر ممکن ساخته، آرامش و امنیت را درپی دارد.توضیح اینکه برای نصب این قفل نیازی به کنده کاری، برق و یا تغییر قفل قبلی نخواهد بود، پس میتوان این قفل هوشمند را بر روی هر نوع درب نصب نمائید.با طراحی بسیار زیبا، مناسب حفاظت از اماکن مسکونی, اداری، تجاری، صنعتی و نظامی، از جمله منازل ویلایی، آپارتمانها، جواهر فروشیها، دیتا سنترها، سایت ها و سرور های اطلاعاتی، بانکها، موسسات مالی، اعتباری و تحقیقاتی، وزارتخانه ها، شرکتها، کارخانجات، انبار، سفارتخانه ها، پالایشگاه ها، نیروگاه ها، موزه ها وخزانه ها مورد استفاده قرار گیرد.
با نصب این قفل ویژه بر روی دربهای ورودی از نصب دربهای ضد سرقت گران قیمت و یا حفاظهای فلزی که نه تنها به راحتی توسط سارقین قابل نفوذ میباشند بلکه در زمان بروز حوادثی چون زلزله و آتش سوزی مرگ آفرین خواهند بود و همچنین استفاده از موارد مشابه دیگر چون زنگ خطر و یا سیستمهای مدار بسته که همیشه بعد از سرقت به کار می آیند بی نیاز خواهید بود.خصوصیات قفل هوشمند ضد سرقت عبارت است از :

نصب پنهان و پایدار پشت انواع درب بدون نیاز به تغییر قفل پیشین
مجهز به ریموت کنترل هوشمند و امکان کنترل چند قفل با یک ریموت کنترل بدون امکان هک و شنود
امکان اتصال همزمان به تلفن ثابت و همراه به منظور کنترل قفل از هر نقطه جهان بدون نیاز به حضور فیزیکی
قابل نصب بر روی درب انواع گاوصندوق و خزانه بدون امکان رمزگشایی و تخریب
امکان اتصال به سیستم ویژه اعلام خطر و دوربین مدار بسته

۲- قفل ضد سرقت بر روی گاو صندوق ضد سرقت و درب خزانه در اندازه های متفاوت

ساخت یک پارچه از مواد ویژه ضد برش و ضد آتش بدون امکان دسترسی به قفل
مجهز به موتور الکتریکی و ریموت کنترل کدینگ پیشرفته ضد سرقت به منظور پیشگیری از بازکردن قفل گاوصندوق در صورت سرقت یا زورگیری ریموت کنترل
امکان اتصال همزمان به تلفن ثابت و همراه و کنترل از هر نقطه جهان بدون نیاز به حضور فیزیکی
مجهز به سیستم اعلام خطر و آشکار سازهای پیشرفته ضد سرقت به منظور پیشگیری از اقدام به تخریب دیواره گاو صندوق با فرز یا هوا برش به دلیل امکان ناپذیر بودن باز کردن یا رمزگشایی قفل هوشمند و ضد سرقت

۴– سیستم هوشمند اعلام سرقت با سیم و بی سیم

قابل اتصال به کامپیوتر ، تلفن ثابت و همراه به منظور امکان کنترل سیستم از هر نقطه جهان بدون نیاز به حضور فیزیکی
مجهز به ال سی دی به منظور برنامه ریزی و کنترل انواع آشکار سازهای با سیم و بی سیم
تماس خودکار با تلفنهای تعیین شده و پخش ۱۲ ثانیه پیام ضبط شده بدون امکان قطع ارتباط تلفنی توسط سارقین
امکان اتصال به سیستم مرکزی پلیس به منظور بررسی هویت افراد مجاز به حضور در اماکن حفاظت شده
امکان تعریف کاربری هر زون به صورت جداگانه از جمله زون کنترل ۲۴ ساعته ، کنترل منطقه ای ، کنترل زمانی ، کنترل سنسورهای داخلی و خارجی
امکان اتصال به انواع سنسورهای خاص از جمله سنسور دود ، آتش ، گاز ، گاز کربنیک ، ضربه ، لرزش ، حرارت ، رطوبت و حرکت
امکان شنیدن صدای محیط در زمان ورود سارقین ، صحبت با افراد حاضر در محل ، قطع و وصل آژیر ، فعال و غیر فعال نمودن کل سیستم از طریق تلفن ثابت و همراه بدون امکان دسترسی افراد غیر مجاز

 قفل های موزه

 

منبع : سایت اوشیدر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *