رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ آذر ۱۳۹۵

قطار گردشگری قزاقستان به اینچه برون گلستان راه اندازی می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در صورت اخذ موافقت کشور ترکمنستان، قطار گردشگری قزاقستان به اینچه برون راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اسنانداری گلستان، ابراهیم کریمی که به همراه هیأتی تجاری، اقتصادی و فرهنگی به ریاست استاندار گلستان در قزاقستان به سر می برد، اظهار کرد: در این سفر، مذاکراتی با بخش خصوصی و دولتی آکتائو داشته ایم. این مذاکرات در سه محور برقراری پرواز گرگان به آکتائو، قطار گردشگری و تبادلات گردشگری دو کشور و خصوصا دو استان انجام شد.

کریمی در تشریح مذاکرات انجام شده در موضوع قطار گردشگری گفت: با توجه به زیرساختهای منطقه گردشگری اینچه برون، طرف قزاقستانی موافقت خود را اعلام کرد. همچنین مدیرکل راه آهن استان نیز که در جلسه حضور داشت اعلام آمادگی کرد و مقرر شد در صورت موافقت کشور ترکمنستان، قطار گردشگری از قزاقستان به اینچه برون راه اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به انجام مذاکرات درباره پرواز گرگان به آکتائو اظهار کرد: قبلا مذاکراتی در این زمینه انجام شده بود اما در عمل نتیجه ای به دنبال نداشته است؛ در این دیدار مقرر کردیم شرکت کاسپین با طرف قزاقستانی یک شرکت پروازی مشترک تشکیل دهند تا این پرواز که برای دو استان بسیار مهم است راه اندازی شود.

وی درباره محور سوم مذاکرات نیز گفت: در خصوص تبادلات گردشگری دو کشور، جلساتی با مدیران تورهای گردشگری قزاقستان و نمایندگان و مدیران دفاتر مسافرتی استان، برگزار و مقرر شد طرف قزاقستانی از گرگان و ظرفیت های گردشگری آن خصوصا گردشگری سلامت بازدید کنند و در صورت آمادگی، در حاشیه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، تفاهم نامه ها و قراردهای مربوطه منعقد شود.

کریمی اظهار امیدواری کرد که این مذاکرات بتواند گام مؤثری در جهت توسعه صنعت گردشگری استان بردارد.

11 قطار گردشگری قزاقستان به اینچه برون گلستان راه اندازی می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *