رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ خرداد ۱۳۹۴

قرار بود چند ماه تعطیل باشد، ۸ سال گذشت!

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۱۷-افتتاح موزه دوران اسلامی «در بهار سال ۹۴»،‌ «در هفته میراث فرهنگی»، «تا ۱۰ روز آینده»، «تا دو هفته‌ی آینده» و حالا کنتور انتخاب زمان هنوز شماره می‌اندازد برای افتتاح موزه‌ای که از قول و قرارها برای بستن چند ماهه‌اش، ۸ سال می‌گذرد!

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، هشت سال پیش زمانی که «محمدرضا کارگر»، مدیر کنونی اداره کل موزه‌ها و اموال منقول در سمتِ مدیرکل وقت موزه‌ی ملی ایران بود،‌ قرار شد در طرحی فقط سیستم تاسیسات این موزه ساماندهی شود،‌ اما پس از مدتی مدیران پروژه تصمیم گرفتند وضعیت کل موزه را سروسامان دهند و این شد که این موزه در طول هشت سال گذشته تا امروز، روی گردشگر ندیده است.

و حالا که ورق برگشته و «کارگر» می‌تواند بر همه‌ی موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی نظارت کند، باز هم حرف و قول و قرار شنیده می‌شود از موزه‌ای که پرونده‌ی تخلف پیمانکاران آن در دولت گذشته، درست یک سال پیش تا بازرسی کل کشور هم رفت.

البته حرف‌ها و قول و قرارها در طول چند سال گذشته که به مناسبت‌های مختلف مانند دهه‌ی فجر، نوروز یا همین هفته‌ میراث فرهنگی که چند روزی از به پایان رسیدن‌اش در سال ۹۴ بیشتر نمی‌گذرد هم جای تامل دارد،‌ پیش‌بینی‌هایی که در طول این هشت سال هنوز درست از آب درنیامده‌اند.

با این وجود، مرور آخرین پیش‌بینی مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تنها همایشی که در هفته‌ی میراث فرهنگی امسال برگزار شد خالی از لطف نیست؛ او این‌بار ۱۱ خرداد یعنی دوشنبه هفته‌ گذشته در مراسم اختتامیه‌ همایش «نماز در آئینه‌ میراث فرهنگی» زمان بازگشایی موزه‌ی دوران اسلامی را باز هم مدتی به عقب برد و اعلام کرد که این موزه تا چند ماه آینده بازگشایی می‌شود.

حالا جبرئیل نوکنده، رئیس جدید موزه‌ی ملی ایران هم که یک روز قبل از آغاز هفته‌ میراث فرهنگی به صندلی ریاست این موزه تکیه زد، از تلاش‌های کارمندان موزه‌ی ملی ایران برای به پایان رساندن کار این موزه خبر می‌دهد.

او به خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا می‌گوید: زمان افتتاح بخش دوران اسلامی موزه‌ی ملی ایران زیاد دیر نیست، داریم تلاش می‌کنیم،‌همه‌ی مجموعه مشغول هستند.

وی همچنین درباره‌ی وضعیت طبقه‌ی دوم موزه‌ی ایران باستان نیز اظهار می‌کند: این بخش از موزه قرار است در زمان افتتاح موزه‌ی دوران اسلامی به عنوان موزه‌ی « پیش از تاریخ» کار خود را شروع کند.

38 قرار بود چند ماه تعطیل باشد، 8 سال گذشت!

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *