رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آذر ۱۳۹۳

قدیمی‌ترین آجر یافت شده در شوش متعلق به «نارامسین» پادشاه اکد است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۸-خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ پس از ساماندهی ۲۷۰۰ آجرنبشته در شوش توسط عبدالمجید ارفعی مشخص شد که قدیمی‌ترین آجر یافت شده در محوطه باستانی شوش متعلق به نارامسین پادشاه اکد است.

«عبدالمجید ارفعی» مترجم‌ زبان‌های باستانی در جمع مدیران و کارشناسان پایگاه‌های میراث‌فرهنگی کشور گفت:« درحال‌حاضر ۲۷۰۰ قطعه آجر در شوش ساماندهی شده و نزدیک به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ آجرنبشته باقی مانده است که در فصل‌های آینده خوانده می‌شود.»

او درحالی اعلام کرد که شناسایی و شناسامه دادن به آجرهای شوش در حال انجام است که به‌گفته ارفعی، شناسایی صاحب‌ آجرها و خدایانی که نام آن‌ها در آجرها نوشته شده است به‌طور مجزا در حال انجام و دسته‌بندی است.

ارفعی پس از ساماندهی ۲۷۰۰ آجرنبشته در شوش، قدیمی‌ترین آجر یافت شده را متعلق به «نارامسین» پادشاه اکد دانست.

این مترجم زبان‌های باستانی گفت: «با اینکه پیشتر آجرنبشته‌ها در ۷ انبار تلنبار شده بود، به‌طوری‌که سقف یکی از آن‌ها ریزش کرده بود. به‌همین دلیل شروع فعالیت‌ها را به ۲۳۰۰ قطعه آجر در انبار آسیب دیده اختصاص دادیم و فعالیت‌ها را آغاز کردیم.»

او گفت: این آجرنبشته‌ها را به انبار دیگری انتقال دادیم و تصمیم گرفتیم که پس از ترجمه متن کامل آجرها را در شناسنامه بیاوریم.

56 قدیمی‌ترین آجر یافت شده در شوش متعلق به «نارامسین» پادشاه اکد است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *