رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ دی ۱۳۹۴

فصلی نو در انتظار گردشگران کویر مرنجاب

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۰/۰۶ – کاشان- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از رونق دوباره گردشگری در منطقه نمونه گردشگری کویر مرنجاب خبر داد.
فصلی نو در انتظار گردشگران کویر مرنجاب
به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصمیم های خوبی برای رونق دوباره منطقه گردشگری مرنجاب گرفته شده است .
وی در توضیح این مطلب افزود: کارگروه ویژه مرنجاب هفته آینده با حضور رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار اصفهان تشکیل می شود تا مصوباتی جهت رونق هرچه سریعتر گردشگری در این منطقه گردشگری به تصویب و برای اجرا ابلاغ شود.
وی افزود: در جلسه تهران تصمیم های کلی از قبیل ایجاد سامانه جامع ثبت ورود گردشگر به منطقه مرنجاب گرفته شد تا یک نوع ساماندهی برای تورهای ورودی و مجاز صورت گیرد و همچنین مقرر شد به کلیه آژانس های فعال در زمینه مرنجاب اطلاع داده شود با حساسیت بیشتر به ثبت نام گردشگران اقدام تا تورهای خانوادگی با رعایت حداکثر شئونات اسلامی به راه افتد.
یارمحمدیان تصریح کرد: همانطور که مسئولان باید در راستای توسعه پایدار گردشگری کوشش کنند، گردشگران نیز باید به قوانین و حساسیت های جامعه احترام بگذارند.
وی در پایان با اشاره به افزایش حضور گردشگر در جمعه گذشته در مرنجاب خاطرنشان کرد: با تمهیدات انجام شده و مصوبات کارگروه پیش رو، شاهد بهار گردشگری در منطقه بکر و زیبای مرنجاب خواهیم بود تا همگان از این موهبت الهی به نحو احسن بهره مند شوند و مردمان مهربان و سخت کوش کویر نیز ثمره رونق گردشگری را در زندگی روزمره خود شاهد باشند.
کویر مرنجاب واقع در شمال آران و بیدگل با ۸۵۰ متر ارتفاع از سطح آب های آزاد یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور محسوب می شود که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.
کویر مرنجاب دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری و از جمله کاروانسراست.
کاروانسرای مرنجاب که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و راه ارتباطی بین خراسان و اصفهان از آنجا می گذشته است در کنار دریاچه نمک آران و بیدگل واقع و در سال ۱۰۱۲ هجری قمری توسط شاه عباس ساخته شده است.
کاروانسرای تاریخی مرنجاب تنها محل اقامتی واقع در منطقه نمونه گردشگری کویر آران و بیدگل است.
شهر زیرزمینی اویی نیز یکی از مقصدهای هدف گردشگری در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان است.

81896418-70405522 فصلی نو در انتظار گردشگران کویر مرنجاب

81896418-70405523 فصلی نو در انتظار گردشگران کویر مرنجاب

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *