رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ بهمن ۱۳۹۳

فرودگاه بین المللی کرمان

اشتراک گذاری

فرودگاه بین‌المللی کرمان واقع در شهر کرمان، یکی از فرودگاه‌های مهم مرکز ایران است.
مطالعات اولیه احداث فرودگاه کرمان از سال ۱۳۰۴ خورشیدی شروع و در سال ۱۳۳۵ فعالیت ساختمانی آن آغاز شد. این فرودگاه فعالیت خود شامل جابجایی مسافر و حمل بار را در سال ۱۳۴۹ با دو پرواز در هفته از نوع ۶DC از کرمان به تهران (و بالعکس) آغاز نمود.

هر هفته بیش از ۱۱۶ پرواز داخلی و خارجی از این فرودگاه به مقصد تهران، کیش، مشهد، جده، بغداد و نجف انجام می‌گیرد. لازم به ذکر است که برای اولین بار پروازهایی به مقصد ساری و تبریز نیز از فرودگاه کرمان منظور شده است. پرواز به ساری در روزهای دوشنبه و پنجشنبه و پرواز به تبریز در روزهای شنبه و سه‌شنبه انجام می‌شود. در کنار پروازهای فعلی شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی به اصفهان و زاهدان که تنها روزهای جمعه انجام می‌شد، پرواز در این مسیرها توسط شرکت هواپیمایی ماهان به دو پرواز شنبه و سه‌شنبه کرمان- اصفهان (و بالعکس) و دوشنبه و پنج‌شنبه کرمان- زاهدان (و بالعکس) ارتقاء یافته است. روزهای دوشنبه و جمعه نیز پروازهایی از کرمان به دوبی توسط شرکت قشم ایر انجام می‌گیرد.

هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی نفت ایر، زاگرس ایر و هواپیمایی کیش، ایرلاین‌های فعال فرودگاه کرمان می‌باشند.

دسترسی به فرودگاه بین‌المللی کرمان از طریق میدان آزادی، بلوار جمهوری بعد از مجموعه ورزشی امام علی امکان‌پذیر می‌باشد.

تلفن: ۲۱۰۲۲۲۰ (۰۳۴۱)

فرودگاه بین المللی کرمان فرودگاه بین المللی کرمان

           
 

نظر کاربران :

  • نسترن حبیب الهی

    یکی از فرودگاه های بین المللی زیبا و خوب کشورمون است که پروازهای زیادی در طی شبانه روز دارد و جالب است که بیشترین پرواز از خطوط هوایی ماهان که از بهترین های ایرانه در این فرودگاه انجام میشه .

    ۱۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    يكي از مرتب ترين فرودگاه هايي بود كه ديدم و جالب بود كه به جاي اتوبوس و پله راهروي سوار شدن به هواپيما وجود داشت

    ۱۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *