رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ بهمن ۱۳۹۳

فرودگاه بین المللی اصفهان

لینک این مطلب کپی شد!

فرودگاه بین‌المللی اصفهان که با نام “فرودگاه شهید بهشتی” نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های کشور است که در منطقه صفه شهر اصفهان قرار دارد.

این فرودگاه با مساحت ۱۰۴۱ هکتار، پذیرای انواع هواپیماهای مسافربری موجود بوده و دارای یک ترمینال جهت پروازهای داخلی و یک ترمینال برای پروازهای خارجی می‌باشد.

شهر اصفهان به دلیل موقعیت خاص سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و …، از جاذبه‌های بسیاری برخوردار است از این رو همه ساله علاوه بر مسافرین و ایرانگردان داخلی، پذیرای شمار زیادی از جهانگردان و گردشگران خارجی نیز می‌باشد. نکته قابل توجه دیگر دیدار بسیاری از مقامات و مسئولین ارشد کشورهای مختلف است که ضمن سفر به ایران، از شهر تاریخی اصفهان نیز بازدید به عمل می‌آورند و این امر اهمیت بالای این شهر و لزوم تشکیلاتی زیبا، مجهز و شایسته شهر تاریخی اصفهان را یادآوری می‌نماید.

فرودگاه بین‌المللی اصفهان در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته به حدود ۱.۵ میلیون مسافر خدمات ارائه می‌نماید. فعالیت هندلینگ و خدمات مسافری توسط شرکت‌های هواپیمایی کیش ایر، ایران ایر، آسمان، کاسپین و ماهان ایر موجود در فرودگاه انجام می‌شود. گفتنی است علاوه بر انجام پرواز به نقاط مختلف کشور، از این فرودگاه پروازهایی به شهرهای تفلیس، بغداد، دوبی، کویت، جده، مدینه، استانبول، ازمیر، دمشق، نجف، آدانا، آنتالیا و دوحه نیز انجام می‌شود.

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دارای امکانات هواشناسی، امکانات گمرک و گذرنامه، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی، دستگاه‌های ارتباطی و مخابراتی، امکانات پزشکی و اورژانس و مراکزی همچون پلیس، یگان حفاظت، نهاد ریاست جمهوری و … می‌باشد.

از مزیت‌های این فرودگاه فاصله مناسب آن از مناطق شهری و مسکونی است از این رو بسیاری از مشکلات دیگر فرودگاه‌های کشور را ندارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم ایجاد آلودگی صوتی برای ساکنین شهر اصفهان اشاره نمود.

حمل و نقل عمومی با اتوبوس شهری در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان وجود ندارد و خدمات تاکسیرانی فرودگاه توسط شرکت “امین سیر اصفهان” که وابسته به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر اصفهان می‌باشد، انجام می‌گیرد. دفتر و محل استقرار شرکت جنب ترمینال داخلی می‌باشد و شرکت به صورت ۲۴ ساعته به مسافرین گرامی خدمات لازم را ارائه می‌نماید.

 

فرودگاه بین المللی اصفهان فرودگاه بین المللی اصفهان

فرودگاه بین المللی شهر اصفهان فرودگاه بین المللی اصفهان

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان فرودگاه بین المللی اصفهان

فرودگاه شهید بهشتی در شهر اصفهان فرودگاه بین المللی اصفهان

محوطه داخلی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان فرودگاه بین المللی اصفهان

اصفهان فرودگاه بین المللی اصفهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *