رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ مرداد ۱۳۹۳

فرمول تازه دولت روحانی برای تقویت گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۵/۶ – گروه گردشگری روزنامه دنیای اقتصاد: روزنامه ایتالیایی «لا ریپوبلیکا» در گزارش اخیر خود درباره گردشگری ایران در تابستان جاری، ضمن اشاره به گرمای ۴۰ درجه‌ای هوا و محدودیت‌های ماه مبارک رمضان، تصریح کرده است که جمهوری اسلامی ایران به‌ این خاطر مورد توجه است که در صدر آژانس‌های مسافرتی به‌عنوان مقصد گردشگری قرار دارد و ماه رمضان و هوای گرم آن باعث نشده که هتل‌های شهرهای بزرگ ایران خالی باشند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، این گزارش به رشد ۲۱۵درصدی گردشگران خارجی در مقایسه با بهار ۲۰۱۳ اشاره و خاطرنشان کرده است: بیشتر گردشگران از طریق تورهای سازمان یافته به‌صورت پکیج طی دوفصل مطلوب‌تر به ایران می‌آیند، از فروردین تا اواسط خرداد و از شهریور تا آبان، اما در تابستان گرم هم گردشگرها به ایران می‌آیند. به اعتقاد تیتزیانا چاواردینی، نویسنده این گزارش، ۳۵‌ سال قبل تنها عده کمی مسافر مستقل به ایران سفر می‌کردند. امروز، گروه مسافران شامل همه گروه‌های سنی از اروپا، استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن و چین هستند. این میهمانان مشتاق شناخت شگفتی‌های ایران، به نظر نمی‌رسد مشکلی از بابت محدودیت‌های قوانین شرعی که کل جمعیت از جمله گردشگرها ملزم به رعایت آن هستند، داشته باشند.
این گزارش همچنین به مشکلات اقامتی در ایران نیز اشاره و اضافه کرده‌ است: موج گردشگران که نامنتظر از راه رسیدند، متاسفانه با آماده‌نبودن هتل‌ها در این‌روزها و کمبود کارکنان آنها روبه‌رو شدند. برای مواجهه با این اضطرار گردشگری خوشایند، حتی شرکت‌های هتلداری بزرگ خارجی در حال سازماندهی برای پذیرایی از هزاران گردشگر هستند که در آینده ایران را به‌عنوان مکانی برای گذراندن تعطیلات انتخاب خواهند کرد. به‌طور مثال، گروه روتانا از عربستان سعودی در نظر دارد هتل پنج‌ستاره‌ای در تهران و همچنین در مشهد که زیارتگاه شیعیان است، احداث کند. شرکت فرانسوی «آکور اس آ» درصدد است هتلی نزدیک فرودگاه امام‌خمینی در تهران بسازد. در مورد خطوط هواپیمایی خط هوایی اتریش پروازهای مستقیم از تهران به وین را از ماه مارس امسال از سر گرفته است. آلیتالیا خط هواپیمایی ایتالیا از ابتدای امسال پروازهای رم به تهرانش کاملا پر بوده است. این گزارش خاطر نشان کرده است: دولت دکتر حسن روحانی برای تقویت گردشگری فرمول‌های تازه‌ای را در آینده نزدیک به اجرا درخواهد آورد. نخستین اقدام برداشتن یا آسان‌کردن شرایط اخذ روادید برای ۱۲کشور است؛ از جمله ایتالیا تا ورود بازدیدکنندگان تسهیل شود، دومین اقدام افزایش درآمد سالانه گردشگری از پنج‌میلیارددلار به ۱۰میلیارددلار در سال است؛ این‌طور بگوییم یک تجارت ارزشمند که کشور ایران بیش از همیشه به آن نیاز دارد.
«لا ریپوبلیکا» ضمن یاد کردن از قوانین پوششی ایران، نوشته است: جمهوری اسلامی از گردشگران می‌خواهد از برخی قوانین پیروی کنند، مردان باید شلوار بلند بپوشند، زنان باید مویشان را با روسری یا شال بپوشانند. زنان هم باید دامن یا شلوار بلند و بالاپوش گشاد به تن کنند، بازوها و ساق پاها هم پوشیده باشد. در دولت جدید روحانی، برخی محدودیت‌ها کم شده است، اما باز هم اهمیت دارد از عکاسی نواحی مرزی و مکان‌هایی که ممکن است تجهیزات دولتی و نظامی نصب شده باشد، سفارتخانه‌ها، دفاتر دولتی، ایستگاه‌های مخابراتی و پلیس خودداری شود. مدارک موردنیاز شامل گذرنامه با اعتبار شش‌ماه از زمان ورود به ایران با دست‌کم دوصفحه خالی پشت‌سر هم و روادید ورود است. طبق این گزارش تهران، اصفهان، شیراز و یزد پربازدیدترین شهرهای ایران هستند.
81169266-5705008 فرمول تازه دولت روحانی برای تقویت گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *