رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

فاز دوم مرمت دارالفنون اجرا می شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ – تهران – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: فاز دوم طرح مرمت مدرسه دارالفنون براساس امکان سنجی و کاربری جدید این بنا، زیرنظر مدیر پروژه و کمیته راهبردی تهیه و پس از تایید شورای فنی سازمان اجرایی می شود.

به گزارش روز یکشنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رجبعلی خسروآبادی افزود: با شروع مقاوم سازی مدرسه دارالفنون توسط نوسازی مدارس آموزش و پرورش در اسفند ماه ۷۸ به دلیل مغایرت روش مقاوم سازی شات کریت با ضوابط و مقررات میراث فرهنگی که باعث از بین رفتن هویت تاریخی اثر می شد، کالبد اصلی این بنای تاریخی به توده ای از آرماتورو بتن تبدیل می شد و هیچ اثری از این بنای تاریخی باقی نمی ماند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی با مقاوم سازی در این سطح و با این روش مخالفت کرد، ادامه داد: این طرح در همان مرحله متوقف شد.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ جلسه ای با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان، نمایندگان آموزش و پرورش و مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران برگزار و مقرر شد فاز دوم طرح مدرسه دارالفنون بر اساس امکان سنجی و کاربری جدید، زیر نظر مدیر پروژه و کمیته راهبردی تهیه و طرح نهایی به تایید شورای فنی سازمان برسد.

خسروآبادی ادامه داد: در حال حاضر مدیر پروژه و کمیته راهبردی آن مشخص و مشاور در حال تهیه فاز دوم طرح مرمت است و همزمان عملیات اجرایی به صورت مشارکتی توسط آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

81079224-5556099 فاز دوم مرمت دارالفنون اجرا می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *