رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۲

غفلت از قابلیت درمانگری چشمه‌های آب گرم و تپه‌های شنی کرمان

لینک این مطلب کپی شد!

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر توسعه گردشگری سلامت در استان گفت: استان کرمان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی چون چشمه‌های آب گرم، تپه‌های شنی چون تپه‌های شنی ریگان و کلوت‌های شهداد امکان خوبی برای جذب توریسم سلامت یا پزشکی دارد.

“محمد حسین تجلی”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کویر، در ابتدا‌ به ارایه تعریفی از گردشگری پزشکی پرداخت و گفت: گردشگرانی که برای برخورداری از امکانات درمانی یا بهبودی بیماری‌ها با استفاده از منابع طبیعی وارد سایر کشورها، به این افراد مسافر به قصد درمان می‌گویند.

وی افزود: گردشگرانی نیز با هدف جستن از تنش‌های روزانه و تجدید قوا، از طریق مراکز بهداشتی یا چشمه‌ها بدون نظارت پزشک وارد کشورها می‌شوند.

تجلی با بیان این‌که گردشگری پزشکی شامل درمان بیماری‌های اورژانسی نمی‌شود، اظهار کرد: بلکه شامل درمان غیر فوری(الکتیو) می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در خصوص توسعه گردشگری پزشکی اظهار کرد: استان کرمان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی چون چشمه‌های آب گرم، تپه‌های شنی چون تپه‌های شنی ریگان و کلوت‌های شهداد و همچنین پزشکان متخصص و حاذق این امکان برای جذب توریسم سلامت یا پزشکی را دارد.

تجلی در خصوص مزایای گردشگری سلامت نیز اظهار کرد: اشتغالزایی به صورت تخصصی در حوزه بهداشت و درمان، افزایش گردشگران داخلی و خارجی، شناساندن بیشتر جاذبه‌ها با تاکید بر جاذبه‌های بهداشتی و درمانی، رشد اقتصاد، گردش سرمایه و پول در اقتصاد محلی و ارز‌آوری و از مهمتر پیوند امور سلامت وگردشگری می‌تواند از جمله این مزایا باشد.

وی در ادامه به چالش‌هایی که در زمینه توسعه گردشگری سلامت وجود دارد، اشاره و بیان کرد: عدم توجه بخش خصوصی و رغبت کار در این حوزه و انسجام دستگاه‌های ستادی و اجرایی و مواردی از این قبیل، از جمله این چالش‌هاست.
20774 غفلت از قابلیت درمانگری چشمه‌های آب گرم و تپه‌های شنی کرمان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *