رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ شهریور ۱۳۹۴

غذا می تواند بهانه ای برای توسعه روابط میان کشورهای اکو باشد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۱۰-به گزارش ایرنا، های ری ماراش اوقلی شامگاه دوشنبه در آیین آغاز به کار دهمین دوره جشنواره آش ایرانی و نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو در زنجان افزود: ۳۰ درصد از هزینه های گردشگری مربوط به غذا است.
وی یادآور شد: صنعت غذا در گردشگری یک شاخص بین المللی است و دروازه ورود به فرهنگ ها محسوب می شود.
ماراش اوقلی اظهار کرد: جشنواره ها نقش برجسته ای را در توسعه و احیای گردشگری ایفا می کنند.
معاون دبیر کل سازمان اکو گفت: اکو می تواند به عنوان سازمانی منطقه ای، برای کسب منافع مشترک میان کشورهای عضو آن تلاش کند و کشورها از این رو می توانند به آن تکیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت غذا از ویژگی های گردشگری محسوب می شود و جشنواره آش ایرانی و غذای کشورهای اکو – جاده ابریشم ابتکاری است که جمهوری اسلامی ایران برای جذب گردشگر در دستور کار قرار داده است.
ماراش اوقلی ادامه داد: برگزاری جشنواره غذای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم در بیست و پنجمین نشست شورای برنامه ریزی منطقه ای اکو ارایه شد و اعضا از آن استقبال کردند.
معاون دبیر کل سازمان اکو برگزاری این جشنواره را در شهر زنجان موجب افتخار خواند و گفت: در گذشته این شهر نام خود را در جاده ابریشم به ثبت رسانده و گویی امروز برای احیای این نام بار دیگر برخاسته است.
وی افزود: زنجان دارای آب و هوایی ویژه، راه ها و کاروانسراهای قدیمی بسیاری است و این موضوع نشان از اهمیت آن در ایجاد ارتباط میان شرق و غرب دارد.
ماراش اوقلی یادآور شد: مسوولان زنجان در تلاش هستند تا فرهنگ این منطقه را با برگزاری جشنواره ها به نمایش بگذارند و گردشگری را در آن احیا کنند.
معاون دبیر کل سازمان اکو موضوع غذا را یکی از مباحث مهم در گردشگری عنوان کرد و گفت: امروز میلیون ها انسان در جهان برای دستیابی به دست پخت های گوناگون به نقاط جهان سفر می کنند و مردم در صدد چشیدن غذاهای متنوع هستند.
وی غذا را بخشی از فرهنگ هر منطقه و کشوری برشمرد و اظهار کرد: این صنعت نقش مهمی را در اقتصاد هر دولت و مملکتی ایفا می کند.
ماراش اوقلی تاکید کرد: بهره گیری از این صنعت، بازاریابی و معرفی انواع مختلف آن، می تواند موجب احیا و گسترش گردشگری شود.
معاون دبیر کل سازمان اکو گفت: اکو می تواند به توسعه اقتصاد گردشگری و صنعت غذایی کمک کند و تحقق این موضوع مستلزم همکاری رسانه ها و ارتقای کیفیت غذاها است.
وی خاطرنشان کرد: باید با کارشناسان در این مسیر صادق بود، برای ارتقای شاخص های گردشگری تلاش کرد و برای تثبیت این جشنواره به عنوان یک رویداد پایدار کوشید.
دهمین دوره جشنواره آش ایرانی و نخستین دوره جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو – جاده ابریشم از ۹ تا ۱۳شهریور جاری در زنجان برگزار می شود.
برای برگزاری جشنواره آش ایرانی مجموعه تفریحی گاوازنگ و برای برگزاری جشنواره غذاهای کشورهای عضو اکو محل کارخانه کبریت سازی سابق زنجان در نظر گرفته شده است.
در حاشیه این دو جشنواره شب های فرهنگی استان ها و نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۳۱ استان برگزار می شود و رقص های سنتی و آیین های بومی استان ها به نمایش در می آید.

811 غذا می تواند بهانه ای برای توسعه روابط میان کشورهای اکو باشد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *