رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ خرداد ۱۳۹۴

عمارت ذوالفقاری به صورت باغ عمارت احیا می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۲۳-مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: عمارت ذوالفقاری و ساختمان دارایی به صورت باغ عمارت احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، یحیی رحمتی در مراسم تجلیل از صنعت‌گران صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طرح‌های معدودی در کشور وجود دارد که ویژگی اصلی آن‌ها تاریخی بودن است که طرح سبزه‌میدان جزو این طرح‌ها محسوب می‌شود، لذا در این طرح بناهای تاریخی ساختمان دارایی، عمارت ذوالفقاری و مسجد جامع حفظ و احیا می‌شود.

وی افزود: در طرح تصویب شده برای سبزه‌میدان در نظر گرفته شده است دو بنای ساختمان دارایی و عمارت ذوالفقاری به صورت باغ عمارت احیا شود و استفاده از المان‌های فرهنگی و هنری منطقه نیز در این طرح مورد توجه بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰ ژوئن مصادف با ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده و مردم سراسر دنیا در این روز با برپایی مراسم مختلف از صنعت‌گران صنایع‌دستی خود تقدیر می‌کنند.

وی اظهار کرد: ایران از نظر تنوع تعداد صنایع‌دستی در کنار کشورهای چین و هند جزو سه کشور برتر محسوب می‌شود که استان زنجان نیز با دارا بودن ۸۰ صنعت دستی کددار در زمینه مس و چاقو به عنوان برند در کشور مطرح است که چاقوی آن برای بریدن سیب مهر و قلم‌تراش آن برای نوشتن نامه عشق زندگی استفاده می‌شود.

رحمتی تصریح کرد: هنرمندان با خلق آثار ماندگار طعنه به خلقت می‌زنند و بار فرهنگی یک جامعه را به دوش می‌کشند.

شهردار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به برپایی نمایشگاه طرح سبزه‌میدان، یادآور شد: هدف از برپایی این نمایشگاه، استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در مورد طرح سبزه‌میدان است و این نمایشگاه که ۲۰ خرداد در کارخانه کبریت زنجان آغاز به کار کرده است گامی برای مشارکت هنرمندان در تحقق این طرح است.

حبیب‌الله ملایی‌یگانه عنوان کرد: کارخانه کبریت زنجان در سال ۱۳۱۹ ساخته شده است و نخستین واحد صنعتی ساخته شده در استان محسوب می‌شود. هم‌اکنون این کارخانه به عنوان موزه صنعت استفاده می‌شود.

1822 عمارت ذوالفقاری به صورت باغ عمارت احیا می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *