جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

طرز تهیه غذای محلی زو

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ تیر ۱۳۹۴

زو با کره
مواد لازم :
ـ زو
ـ کره حیوانی
– نمک

طرز تهیه :

زو و کره از خوراکی هایی که بعنوان مکمل غذا و بورانی است که در کرمانشاه علاقه مندان زیادی دارد . و معمولا زو را در فویل میپیچند و زیر خاکستر یا آتش گذاشته و کره اضافه کرده و با گوشت کوب له میکنند وبعد میل می کنند .

هر چه نسبت ساقه به برگ ، بیشتر وسفید تر داشته باشد بهتر است معمولاً برگهای زو مزه ئ تلخ تری دارند .این گیاه که در استان کرمانشاه و مخصوص منطقه دالاهو است از ارزش غذایی فراوانی بر خوردار است وبیشتر افراد معتقدند که برای درد های مفصلی و استخوانی بسیار موثر است .البته صحت آن را بایستی از دوستان گیاه شناس پرسید اسم علمی این گیاه را نمی دانم دوستانی که قبلاً در رابطه با ترشی زو برایم نظرگذاشته بودند .این گیاه را با نام کما و بیلهر به من معرفی کرده بودند .

برای تهیه این غذا ابتدا زو را پاک کرده و انتهای ساقه و سر برگها را گرفته و خوب شسته سپس نصف لیوان آب اضافه کرده و در ظرفی می چینیم و با فویل درب ظرف را میپوشانیم و در فر به مدت نیم ساعت میپزیم و یا در قابلمه و روی گاز اقدام به پختن این غذا میکنیم .بعضی به صورت ایستاده این گیاه را کنار هم می چینند و یا با مقدار آب بیشتری این گیاه را میپزند و آب اضافی را دور میریزند تا تلخیش کمتر شود و عقیده دارند که تلخی آن از انتهای ساقه در حین پختن خارج شود اما من با همان تلخی این گیاه را می پسندم و فکر میکنم شاید ارزش غذایی بیشتری داشته باشد و ممکن است که به همراه آب اضافی که دور ریخته میشود مقداری از ارزش غذایی آن نیز حذف شود . در این تصویر زو و کره نکوبیده است و به راحتی با چنگال قابل خوردن است .

1 طرز تهیه غذای محلی زو

2 طرز تهیه غذای محلی زو

online طرز تهیه غذای محلی زو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • فرشاد

    دوستان عزیز بهترین روش اینه که زو رو بخار پز کنید

    ۱۸ تیر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • سیروس

    بهترین حالت پختن زوو که ارزش غذاییش حفظ بش اینه که داخل یک قابلمه حدود دوقاشق نمک ریخته بعد چندچوب نازک کف قابلمه میزاریم به مقدار لازم زو روچوبها گذاشته وحدود ۴۵دقیقه میزاریم دم بکش درب قابلمه بسته باش .دراخر زو باتخم مرغ پخته وروغن نوش جان میکنیم

    ۸ فروردین, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *