رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ بهمن ۱۳۹۲

ضرورت گسترش و رونق گردشگری روستایی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه گردشگری روستایی باید رونق داده شود، گفت: جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی که در استان وجود دارد سبب می‌شود که سالانه شاهد گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور باشیم و این می‌طلبد خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، «سیف‌الله فرزانه» صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۰ بهمن‌ماه) در ستاد هماهنگی تسهیلات سفر استان که در سازمان گردشگری استان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ دی‌ماه امسال طبق مصوبه‌ی هیئت وزیران عنوان ستاد هماهنگی خدمات سفر، جایگزین ستاد تسهیلات سفر شده است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب سفر تنها برای افراد خاص و با درآمد بالا میسر بوده در حالی که پس از انقلاب سفر آسان برای همه افراد امکانپذیر شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه مازندران، ۶ راه دسترسی محور گیلان به مازندران، چالوس، هراز، سوادکوه، «ساری – کیاسر» و سمنان و محور طریق‌الرضا را دارد، گفت: هیچ استانی را نمی‌توانیم همانند مازندران با ظرفیت گردشگری بالا شاهد باشیم.

فرزانه افزود: جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوان در استان سبب می‌شود که سالانه شاهد گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور باشیم و این می‌طلبد خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

وی، بحث اقامت و ورودی‌های گردشگران را از مشکلات ایام نوروز و ایام پیک سفر دانست و گفت: ظرفیت ثابت گردشگری در استان پاسخگوی نیاز گردشگری در کشور و استان نیست و این می‌طلبد که در بحث اقامت گردشگران توجه بیشتری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در این راستا، مدارس و اردوگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و زائرسراها برای در اختیار گذاشتن هر چه بیشتر امکانات برای گردشگران بسیج شده‌اند.

فرزانه یادآور شد: در سال ۹۲ به علت آب و هوای مناسب، شاهد استفاده‌ی گردشگران از ساحل و دریا بودیم و امیدواریم در سال آینده هم با ارائه‌ی خدمات مطلوب در سواحل بتوانیم موجبات رضایت‌مندی گردشگران را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در نوروز سال ۹۲ گردشگران از روستاها به علت آب و هوای مطبوع و عدم ترافیک استفاده کرده‌اند که این امر سبب شده در تابستان هم به روستاها مراجعه داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نباید تنها به شهرها وابسته باشیم، گفت: باید روستاهای استان را برای گردشگران معرفی کنیم و گردشگری روستایی را رونق دهیم.

فرزانه، اجرای برنامه‌های «فرهنگی – هنری»، مراسم نوروزخوانی، اجرای برنامه‌های «فرهنگی – مذهبی» در امامزاده‌های استان، آماده‌سازی شهرها، آماده‌سازی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها، آماده‌سازی و نظافت سرویس بهداشتی پمپ بنزین‌ها و واحدهای پذیرایی را از برنامه‌های ستاد هماهنگی تسهیلات سفر در مازندران برشمرد.

وی تصریح کرد: دولتمردان از مازندران بعنوان پایتخت گردشگری انتظاراتی را دارند که باید با هماهنگی‌های لازم خدمات خوبی را به گردشگران ارائه دهیم.

کدخبرنگار: ۴۹۰۰۴
458578578 ضرورت گسترش و رونق گردشگری روستایی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *