جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ضرورت همکاری بخش خصوصی و دولتی در صنعت گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ شهریور ۱۳۹۲

دبیر کل شورای جهانی سفر و توریسم (WTTC) در نشست مجمع عمومی این شورا گفت که در دنیای امروز همکاری بخش خصوصی و دولتی در صنعت گردشگری بیش از گذشته اهمیت یافته است.
wttc ضرورت همکاری بخش خصوصی و دولتی در صنعت گردشگری

به گزارش ایستا ، دبیر کل شورای جهانی سفر و توریسم (WTTC) در نشست مجمع عمومی این شورا گفت که دردنیای امروزهمکاری بخش خصوصی و دولتی درصنعت گردشگری بیش از گذشته اهمیت یافته است.

“دیوید اسکاوسیل” دبیر کل شورای جهانی سفر و توریسم در نشست اخیر مجمع عمومی اعلام کرد:امروز ضرورت همکاری قدرتمند میان دو بخش خصوصی و دولتی در صنعت گردشگری برای تحقق تمام پتانسیل واقعی آن به عنوان بزرگترین عامل ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، بیش از هر زمان دیگری است.

اسکاوسیل در این نشست که با حضور نمایندگان تمامی کشورهای عضو سازمان توریسم جهانی و نمایندگان WTTC و اعضای فعال از بخش خصوصی درصنعت گردشگری یادآور شد: دولت‎ها باید با اعمال سیاست‌هایی که امکان رشد پایداررا دراین صنعت تامین کند به یاری این بخش بشتابند واداره مراکزی چون هتل‎ها، فرودگاه‎ها، شرکت‎های هواپیمایی و خطوط کشتی رانی و موسسات تورگردانی را به بخش خصوصی بسپارند، تا تمام توان نهفته صنعت گردشگری در کشورها به فعلیت برسد.

وی افزود که آثار مستقیم و غیر مستقیم صنعت سفروگردشگری و سهم کلی آن از سهم این صنعت در GDP درسطح جهانی طی سال ۲۰۱۲ که بیش از ۶.۶ تریلیون دلار درآمد بود، روشن می‌شود.

همچنین سهم این صنعت در تولید بیش از ۲۶۰ میلیون شغل و نیز بیش از ۱.۲ تریلیون درآمد در بخش صادرات جهانی اهمیت این بخش را در اقتصاد جهان بیش از پیش روشن می‎کند.

وی در نتیجه گیری نهایی گفت: بنابراین صنعت گردشگری نیروی قدرتمندی است که به عنوان یک محرک اقتصادی درجهان نقش موثری دارد اما هنوز تمام توان و پتانسیل واقعی آن محقق نشده است. تلاش دولت‎ها دراین زمینه برای همکاری با بخش خصوصی و شرکت‎های خصوصی نیز به سیاست‎های مناسب دولتی در تحقق کامل این توان نهفته برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال نیاز دارند. بدون این همکاری متقابل هیچیک از این دو بخش به تنهایی قادر به پیشبرد هدف‎های مورد نظر در رشد اقتصادی نخواهند بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *