رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

شوق عراقی ها برای سفر به آذربایجان غربی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ – پیرانشهر، مهاباد – ایرنا – مدیر گمرک تمرچین پیرانشهر گفت: شمار اتباع عراقی در سفر به آذربایجان غربی امسال با افزایش خوبی مواجه شده است.

نادر انصاریان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال جاری ۵۶۷ هزار نفر از طریق مرز تمرچین از اقلیم کردستان عراق وارد این استان شده اند که در مقایسه با پارسال با ۶۳ درصد افزایش همراه است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مسافر از طریق گمرک مرزی تمرچین تردد کرده اند که این میزان نیز در مقایسه با پارسال ۵۸ درصد افزایش نشان می دهد.

انصاریان افزود: از مجموع مسافرانی که در سال جاری از طریق این گمرک تردد داشته اند بیش از ۵۶۷ هزار نفر را مسافران ورودی و بیش از ۵۳۲ هزار نفر را نیز مسافران خروجی تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: شمار مسافران خروجی نیز از این گمرک امسال با ۵۳ درصد افزایش همراه بوده است.

انصاریان گفت: در مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۳۴۸ هزار نفر از این طریق گمرک وارد استان شده و بیش از ۳۴۷ هزار نفر نیز خارج شده بودند.

وی اظهار کرد: گمرک تمرچین پیرانشهر از نظر آمار مسافران ورودی و خروجی در بین گمرکات استان در سال جاری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز مشترک با کشور عراق قرار دارد که در شمال غربی ایران و در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

مرز تمرچین تا شهر ارومیه مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیکترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

مرز تمرچین پیرانشهر سال ۸۶ به عنوان مرز مجاز رسمی زمینی شناخته شد.

81073012-5546205 شوق عراقی ها برای سفر به آذربایجان غربی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *