رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شهر رودبار کرمان

تاریخ بروزرسانی :
۹ شهریور ۱۳۹۳

رودبار شهری است در استان کرمان در جنوب شرقی ایران. این شهر مرکز شهرستان رودبار جنوب است. جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵، برابر با ۸٫۸۴۳ نفر بوده است.

شهرستان رودبار جنوب یکی از شهرستانهای استان کرمان است. که در منتهی الیه جنوب شرقی استان قرارگرفته‌است که از شمال با بم و عنبرآباد از شرق با استان سیستان و بلوچستان از جنوب با قلعه گنج واز غرب با کهنوج همسایه است. فاصله آن از مرکز استان ۳۳۳ کیلومترو با جیرفت ۸۵ کیلومتر و فاصله آخرین آبادی آن تا مرکز استان ۵۰۰ کیلومتر است.

مساحت این شهرستان ۱۳۲۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد و مرکز آن شهر رودبار است. جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۰، برابر با ۱۰۴،۴۲۱ نفر بوده‌است[۱]. قبل از انقلاب اسلامی ایران شهر اسلام آباد وجود خارجی نداشت و پس از انقلاب این شهر با کوچ مردم میش پدوم و سایر روستاها شکل گرفت، قابل ذکر است که اولین مدرسه رودبارجنوب در زیارت میرمقداد تاسیس شد که پس از انقلاب نیز ادامه داشت و اسلام آباد مرکزشهرستان، پس از انقلاب دارای مدرسه شد.

-جنوب-1 شهر رودبار کرمان

-جنوب شهر رودبار کرمان

           
 

نظر کاربران :

  • Mosaa

    بخدامردم این شهر روستا خیلی بدبختی می کشن شمارا به قران شمارا هرکی می پرستین به فکر این مردم باشید ای مسعولین نکنین نسازین مردم گناه دارن

    ۴ خرداد, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    این شهر خیلی از نظر اقتصادی مشکل داره و خشکسالی فراوانی داره.اگر خشکسالی نمیشد این شهر خیلی رونقش بیشتر بود

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    متاسفانه فقط و محرومیت گریبان گیر این منطقه هست و مشکلات فرهنگی بسیاری هم به وجود آورده

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *