رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

شمار ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش می یابد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ – تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: به دنبال مثبت کردن تراز گردشگری کشور هستیم و برنامه های متعددی برای افزایش تعداد ورودی اتباع خارجی داریم.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه دوشنبه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو صدا وسیما افزود: سال آینده، سال پر رونقی از نظر گردشگری خواهد بود. بنابراین، باید خود را آماده پذیرایی و برطرف کردن مشکلات در زمینه هتل، فرودگاه و هواپیمایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهوری در سیاست های عمومی بر توجه به مسائل فرهنگی و اقتصادی تاکید دارند و در این زمینه، اهتمام ویژه ای به مسائل گردشگری داشته اند.

معاون رییس جمهوری گفت: با توجه به زمینه های خوب فرهنگی در بخش گردشگری و توسعه روابط با خارج در این حوزه و به تبع آن، گسترش رشد اقتصادی و رفع بیکاری، ما موظف هستیم از تمام ظرفیت های گردشگری در داخل کشور برای استفاده مردم خود و مردم سایر کشورها استفاده کنیم.

سلطانی فر افزود: ایران به لحاظ جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی جزو ۱۰ کشور برتر و پرجاذبه دنیا است و از نظر امنیت گردشگری نیز برخلاف جوسازی ها در ردیف ۲۰ کشور امن جهان قرار دارد.

وی یادآور شد: در چند ماه اخیر با توجه به تدابیر دولت یازدهم، خارجی هایی که به ایران آمده اند، متوجه شده اند که تبلیغات منفی رسانه های خارجی علیه ما درست نیست.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تمایل اتباع خارجی برای حضور در ایران و مشاهده جاذبه های فرهنگی و گردشگری کشورمان روز به روز افزایش می یابد، گفت: پس از آرامش بوجود آمده در ایران، به اثبات رسیدن حق هسته ای آن و توافق با گروه ۵ + ۱، اشتیاق مردم سایر کشورها برای دیدن جاذبه های گردشگری ایران بیشتر شده است.

وی افزود: ما در آینده شاهد گسترش روز افزون حضور گردشگران خارجی خواهیم بود و امیدوارم امکانات لازم برای پذیرایی و استقرار اتباع خارجی را در شهرهای مختلف داشته باشیم.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی در این زمینه اعلام کرد که دولت در بخش گردشگری بسیاری از امور اجرایی را به بخش خصوصی واگذار کرده و خود وظیفه حاکمیتی و سیاستگذاری را برعهده خواهد گرفت.

وی گفت: ما تلاش می کنیم تمام هتل ها و آژانس ها توسط بخش خصوصی اداره شود.

سلطانی فر ادامه داد: در حال حاضر، تنها چند شهر مانند کیش و مشهد مشکل هتل ندارند و جوابگوی اتباع خارجی خواهند بود اما در سایر نقاط کشور با مشکل هتل مواجه هستیم و تلاش می کنیم با مشارکت بخش خصوصی، مشکلات را سال آینده برطرف کنیم.

سلطانی فر در باره توسعه صنعت گردشگری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد اظهار داشت: شرایط ورود اتباع خارجی به مناطق آزاد از جمله کیش به دلیل تسهیل شرایط صدور روادید راحت تر است، اما ما برای شهروندان اکثر کشورها مشکل صدور روادید نداریم و هم اکنون بسیاری از اتباع خارجی می توانند بلافاصله پس از ورود به ایران روادید دریافت کنند.

وی افزود: در همین راستا، به دنبال عقد تفاهمنامه بین ایران و سایر کشورها برای لغو روادید هستیم و امیدوارم بتوانیم با کشورهای بیشتری در این زمینه تفاهم کنیم.

سلطانی فر ادامه داد: هماهنگی خوبی بین سازمان میراث فرهنگی، وزارت امور خارجه و وزارت کشور در این زمینه بوجود آمده است تا انشاء الله از همه توان خود برای افزایش میل حضور اتباع خارجی در ایران استفاده کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تراز منفی گردشگری خارجی در سال ۹۱ گفت: در قبال ۷ میلیون و ۸۰۰ ایرانی که به دیگر کشورها رفتند، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به ایران آمدند که برخی از اینها هم از جمله تردد کنندگان مرزی، گردشگران واقعی نیستند.

سلطانی فر اظهار داشت: ما به دنبال آن هستیم تا جاذبه های ایران را به دنیا نشان دهیم و با افزایش تعداد توریست ها، از منافع اقتصادی بخش گردشگری کشور نهایت استفاده را ببریم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه هنوز مشکلاتی بوی‍ژه در زمینه هتل، روادید و فرودگاه برای گردشگران خارجی داریم، یادآور شد: برای گسترش بحث گردشگری ۲۸ دستگاه باید با هم هماهنگی داشته باشند و خوشبختانه هم اکنون همگرایی خوبی بین این دستگاه ها وجود دارد.

وی اطمینان داد با توجه به سیاست های عمومی کشور، شرایطی بوجود آمده است که قطعا شاهد افزایش تعداد ورود اتباع خارجی خواهیم بود.

معاون رییس جمهوری به پتانسیل ویژه مراکز مذهبی ایران از جمله مشهد و قم اشاره کرد و گفت: به دنبال آن هستیم با فعال کردن تورهای مسافرتی، شرایطی را بوجود آوریم که اتباع خارجی کشورهای مسلمان که برای زیارت به ایران می آیند، مدت بیشتری در کشورمان بمانند و علاوه بر حضور در مشهد مقدس وقم، از مناطق سرسبز شمال کشور یا شهرهای تاریخی ایران همچون شیراز و اصفهان بازدید کنند.

وی گفت: در سفری که به همراه رییس جمهوری از عمان داشتم، با مسوولان گردشگری این کشور گفت وگو کردم و از آنان خواستم در قالب هیاتی متشکل از مسوولان گردشگری و تورها، به ایران سفر کنند و جاذبه های گردشگری ایران را از نزدیک ببینند.

مراکز اقامتی اجازه افزایش نرخ در نوروز امسال را ندارند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از آمادگی این سازمان برای خدمت رسانی به مردم در تعطیلات سال نو خبر داد.

مسعود سلطانی فر با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: این ستاد در مرکز با مشارکت دستگاه های مربوط آغاز به کار کرد و در دیگر استانها هم عملیات آن در کمتر از دو ماه شروع شد.

وی افزود: نخستین اقدام بر اساس مصوبه دولت، همگرایی میان دستگاه های دولتی برای پرهیز از موازی کاری بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: نظارت بر خدمات رسانی هتل ها، رستوران ها و ارائه خدمات بهتر در اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی و نیز بسیج همه امکانات برای سفر بهتر مردم نیز از دیگر امور مورد نظر بوده است.

سلطانی فر، افزایش قیمت در خدمات برخی مراکز اقامتی را بسیار نادر و بدون هماهنگی خواند و گفت: با وجود آن که افزایش قیمت در فصل های پرگردشگر موضوعی عادی و معمول در همه جای دنیا محسوب می شود، با توجه به سیاست های دولت و مذاکراتی که با اتحادیه هتل داران دیگر تشکل های مرتبط داشتیم، مقرر شد که قیمت ها تثبیت و حفظ شود.

وی ادامه داد: حتی برخی مراکز اقدام به دادن تخفیف از ۱۵ تا ۴۰ درصد هم کرده اند از این رو اگر مردم با تخلف افزایش هزینه خدمات مواجه شدند می توانند در هر استان با شماره هایی که در اختیارشان گذاشته خواهد شد تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند.

سلطانی فر افزود: حتی اگر به صورت چارتر هم، جا ذخیره شده باشد، نباید قیمت آن از میزان مصوب فراتر باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: امسال دو الی سه شعار داریم که مهمترین آنها ˈگردشگری را با ایران گردی آغاز کنیم ˈ است.

untitled-4-12 شمار ورود گردشگران خارجی به ایران افزایش می یابد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *